بهترین انتخاب برای خرید دستگاه جوجه‌کشی چیست؟

جوجه‌کشی از تخم نطفه‌دار انواع پرنده‌های اهلی و زینتی و فروش پرنده‌های به دست آمده به یک منبع درآمدزایی تبدیل شده است. همین امر باعث شده تا در طی یک دهه اخیر افراد زیادی به سمت صنعت جوجه‌کشی و پرورش طیور روی بیاورند.

بهترین انتخاب برای خرید دستگاه جوجه‌کشی چیست؟

جوجه‌کشی از تخم نطفه دار انواع پرنده‌های اهلی و زینتی و خرید فروش پرنده های به دست آمده از این فرایند به یک منبع درآمدزایی تبدیل شده است. همین امر باعث شده تا در طی یک دهه اخیر افراد زیادی تغییر نگرش داده و از زمینه های شغلی مختلف به سمت صنعت جوجه کشی و پرورش طیور روی بیاورند. گرم گرفتن بازار خرید فروش پرنده های اهلی علی الخصوص پرنده های زینتی و مهم تر از همه نیاز به گوشت و تخم پرنده های اهلی مانند مرغ یا بلدرچین به عنوان یکی از وعده های غذایی باعث شده تا در کوتاه مدت این صنعت رشد چند برابری را شاهد باشد.

دستگاه جوجه کشی

تمامی این تغییر و تحولات، زمینه و فرصت را برای برخی از شرکت ها ایجاد کرد تا وارد عرصه شده و انواع دستگاه جوجه کشی به همراه تجهیزات مرغداری تولید و عرضه کنند. تولید ماشین آلات و تجهیزات باعث شده تا کاربر و پرورش دهنده به راحتی و با کم ترین دخالت بتواند فرایند تولید جوجه تا رشد آن را در مقیاس ها کوچک و بزرگ به انجام برساند.

وسعت زیاد و تنوع بالا در این زمینه باعث شده تا فرد بتواند حتی در شکل محدود و تعداد کم نیز سودهای بزرگی را به جیب بزند. برخی پرورش دهنده ها با استفاده از ماشین جوجه کشی کوچک خانگی به جوجه کشی از تخم نطفه دار پرنده های زینتی گران قیمت همانند کاسکو، مرغ عشق، عروس هلندی و … می پردازند. شایان ذکر است که هر یک از این نوع پرنده ها با قیمت های بالا مانند 5 تا 10 میلیون تومان فروخته می شوند. در واقع تنها کافیست که فرد این پرنده ها را بعد از تولد تا یک سال نگهداری کرده و سپس به قیمت بالا بفروش برساند.

مزیت‌های دستگاه جوجه‌کشی خانگی

باید به این نکته توجه داشت که دستگاه جوجه کشی خانگی را می توان به دلیل عدم تولید صدا یا لرزش در هر مکانی بدون هیچ گونه محدودیت در هر فصلی از سال که تخم نطفه دار در اختیار است مورد استفاده قرار داد. اندازه نسبتاً کوچک این نوع از دستگاه ها باعث شده تا تامین دما و رطوبت با نهایت دقت صورت بگیرد. همچنین در بیشتر مواقع در ماشین جوجه کشی کوچک خانگی از سیستم چرخش تخم 360 درجه استفاده می شود که نهایت راندمان و کیفیت را برای جوجه کشی از تخم نطفه دار پرنده های زینتی و اهلی به وجود می آورد.

دستگاه جوجه‌کشی صنعتی

برای جوجه کشی در مقیاس بزرگ مانند چند صد تا چند هزار باید از دستگاه جوجه کشی بزرگ صنعتی بهره گیری شود. این سری از دستگاه ها دارای تنوع زیادی بوده و می توانند به طور همزمان تا 15 الی 20 هزار تخم نطفه دار را در خود جای دهند. همین امر باعث شده تا پرورش دهنده هایی که قصد راه اندازی یک سالن پرورش طیور یا مرغداری را دارند و یا می خواهند به طور همزمان چند صد تا چند هزار تخم به دست آمده از پرنده های خود را به جوجه تبدیل کنند، از دستگاه جوجه کشی صنعتی استفاده کنند.

مزیت دستگاه جوجه کشی صنعتی

برای راه اندازی یک گله بزرگ پرنده و یا بالا بردن تعداد اعضای گله خود، بدیهی است که باید یک بودجه در نظر گرفته شود و در این بین بخشی از آن صرف تهیه تجهیزات ضروری خواهد شد. هنگام خرید دستگاه جوجه کشی چنانچه مدل بروز و پیشرفته تولید شده توسط شرکت های پرچمدار را انتخاب کنید، خواهید دید که در آنها از شانه های همه کاره نسل جدید بهره گیری شده تا فرد بتواند با صرف کمترین زمان و با توجه به نوع تخم نطفه دار و اندازه آنها بدون نیاز به خرید شانه های اضافی اقدام به ریسایزه کردن شانه ها نماید. در این حالت شانه با توجه به اندازه تخم ها تنظیم می شود.
شایان ذکر است که در دستگاه جوجه کشی صنعتی تولید شده توسط برخی برند های معروف سیستم ستر هچر همزمان راه اندازی شده است. با اتکا بر این سیستم کاربران می تواند به طور همزمان در جوجه کشی هر دو فرانید ستر و هچر را به پیش ببرند. در این حالت شما می توانید به صورت دوره ای و بدون توقف در دسته های چندتایی از یک طرف تخم های نطفه دار را برای گذراندن دوره ستر در دستگاه قرار دهید و در عین حال از سمت دیگر تخم های قدیمی که طی دوره هچر به جوجه تبدیل شده اند را برداشت کنید. قابلیت ستر هچر همزمان این امکان را برای کاربر ایجاد می کند که بتواند تخم های نطفه دار جدید تولید شده توسط گله پرنده را که در تعداد محدود می باشند، بدون نیاز به انبار کردن و به صورت تازه در دستگاه قرار دهد و با نهایت راندمان به جوجه کشی از آنها بپردازد.

دستگاه جوجه کشی درنا

در سال 2019 نسل جدیدی از دستگاه های جوجه کشی تحت عنوان درنا برای اولین بار در ایران تولید و عرضه شد. طراحی و ساخت این محصول با الهام گیری از نمونه های جدید آرکام کره جنوبی انجام گرفته و همچنین قطعات بکار رفته در این نمونه از نوع درجه یک داخلی و وارداتی می باشد. بهره گیری از شانه های جوجه کشی طرح آرکام، سیستم رطوبت رسانی بر پایه ارتعاشات الکتریکی، برد JDR 970 به همراه سنسور نسل 3 SHT، سنسور یدکی و سنسور Co2 از جمله ویژگی های بارزی است که باعث شده در میان افراد و پرورش دهنده های حرفه ای خرید دستگاه جوجه کشی درنا از محبوبیت بالایی برخوردار باشد. همچنین در این محصول نو ظهور از برای تهویه و سیرکولاسیون هوا علاوه بر ونتیلاتور از تهویه شبکه ای نیز بکارگیری شده که به همراه فن های دمنده و برد در قسمت بالا به صورت مجزا قرار داده شده است.

این فناوری بروز زمینه را ایجاد کرده تا در صورت بروز هر گونه مشکل یا اختلال در محصول، تیم خدمات پس از فروش شرکت عرضه کننده بتوانند در کوتاه ترین مدت و با حداکثر دسترسی، اقدامات لازم را برای عیب یابی و تعمیر را در نظر بگیرند.

به هنگام خرید دستگاه جوجه کشی باید چه نکاتی مد نظر گرفته شود؟

همواره برندها و شرکت های مختلفی در زمینه تولید انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی فعالیت می کنند که در این بین برخی از آنها نوپا بوده و تازه در اول راه هستند. متأسفانه خرید از این شرکت ها می تواند علاوه بر اتلاف هزینه، باعث تجربه کردن راندمان بسیار پایین در جوجه کشی شود و در این حالت پول گزاف پرداخت شده برای خرید تخم نطفه دار نیز به هدر خواهد رفت و نهایتاً پرورش دهنده متحمل یک خسارت سنگین می شود. برای جلوگیری از این مشکل یا در واقع خسارت، باید برخی نکات را مد نظر بگیرید، که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

برای خرید دستگاه جوجه کشی باید در ابتدا تاریخچه شرکت تولید کننده بررسی شود که برای این کار می توان قسمت درباره ما در وب سایت رسمی آن شرکت را مورد مطالعه قرار داد.

مهم ترین فاکتور تعیین کننده کیفیت دستگاه جوجه کشی نوع قطعات بکار رفته در آن می باشد. اصولاً در شرکت های معروف و پیشکسوت از یک سری قطعات به طور دائمی بکار می برند و این در حالیست که در شرکت های نوپا به دلیل تجربه کم و بودجه ناکافی، قطعاتی که در این سری استفاده می شود بیشتر مواقع در سری ساخت مورد استفاده قرار نمی گیرد و مدل های موجود در بازار جایگزین آن می شود. بیشتر مواقع چنین برند هایی اطلاعات چندان مفیدی درباره دستگاه های خود در وب سایت رسمی شرکت قرار نمی دهند.

برخی قطعات معروف و باکیفیت همانند سنسور سوئیسی، موتور چرخاننده راک از نوع KTYZ، سیستم رطوبت رسان اتومایز، بدنه غیر فلزی و شانه های همه کاره نسل جدید را می توان به عنوان فاکتور تعیین کننده کیفیت در نظر گرفت که در نمونه های خارجی و همچنین در محصولات برخی شرکت های پرچمدار ایرانی استفاده می شود.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها