رئیسی برای دست کم ۶ وزارتخانه باید گزینه دوم داشته باشد/ خاندوزی، امیرعبداللهیان و ساداتی نژاد کار سختی در بهارستان ندارند

بالاخره اختلاف رئیسی و مخبر بر سر تعیین وزرای پیشنهادی به پایان رسید و اسامی وزرا به مجلس ارسال و اعلام وصول شد اما به نظر می رسد رئیس جمهور برای دست کم 6 وزیر پیشنهادی نتواند از مجلس را اعتماد بگیرد.

رئیسی برای دست کم ۶ وزارتخانه باید گزینه دوم داشته باشد/ خاندوزی، امیرعبداللهیان و ساداتی نژاد کار سختی در بهارستان ندارند

خبر فوری - از ابتدای این هفته، فرآیند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم در مجلس شورای اسلامی کلید خورد، با وجود اینکه مجلس و دولت همسویی شکل گرفته است و مدام قالیباف از تریبون مجلس از همکاری تمام قد با دولت می گوید اما به نظر می رسد، رئیسی چالشی جدی برای گرفتن رای اعتماد از نمایندگان برای وزرای پیشنهادی داشته باشند.

فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با کمتر 50 عضو را می توان مهمترین مخالفان دولت دانست از این رو نمایندگان این فراکسیون با حساسیت بیشتر رای اعتماد را دنبال می کنند و انتظار می رود بیشترین مخالفت را داشته باشند.

آنچه از گوشه و کنار راهرو های مجلس شورای اسلامی به گوش می رسد شش وزیر پیشنهادی دولت رئیسی شانس کمی برای دریافت رای اعتماد از نمایندگان را دارند و به نظر می رسد رئیسی باید از هم اکنون به فکر گزینه های دیگر برای این وزارتخانه ها باشد.

بهرام عین اللهی وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت و درمان، حجت الله عبدالملکی وزیرپیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدعلی زلفی گل وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت و علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو با استقبال نمایندگان روبه رو نشده و احتمال اینکه صحن علنی به این شش نفر رای اعتماد ندهند بسیار بالا است.

در عوض پنج وزیر پیشنهادی از هم اکنون رای اعتماد مجلسی ها را گرفته و می توانند مطمئن باشند هفته آینده بر کرسی وزارتخانه های مدنظر تکیه خواهند زد. خاندوزی، امیرعبداللهیان و ساداتی نژاد از همکاران مجلسی خود رای اعتماد می گیرند و به وزارتخانه های اقتصادی، امور خارجه و کشاورزی می روند. از سوی دیگر نمایندگان به وزرای پیشنهادی دادگستری (امین‌حسین رحیمی)، راه و شهرسازی (رستم قاسمی) ، کشور (احمد وحیدی) و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری (سید عزت الله ضرغامی)اقبال خوبی نشان داده اند.

با این حال باید دید جلسات کمیسیون ها با وزرای پیشنهادی تا چه اندازه می تواند نظر نمایندگان را تغییر دهد تا همه وزرای پیشنهادی بدون یک ردی تصدی امور را برعهده بگیرند.

منبع: خبرفوری

76

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • کیان
    0

    دستان غیبی که رئیسی رو تحمیل کرد و سر کار آورد وزیر رو هم تحمیل میکنه هر جا هم نیرویی انقلابی حزب‌الهی جهادی جهشی کم اوردین قالی و زاکانی با کول باری از علم و دانش وتجربه و شجاعت پای کارن البته اگر باقر مجلسه دست نشانده رو تیر نکرده باشه و خودش مثل زمان تصویب طرح صیانت از فضای مجازی هوس یک سفر اقتصادی امنیتی به سوریه یا افغانستان نکنه

  • کیان
    0

    مگر وزیر تایر زاپاس هست که عوض بشه دیگهوزیر یرای گنده کاری کردن که این همه وسواس نمیخواد تندرو هایی داعشی از چند ماه قبل آنقدر خراب کاری کردن و چوب لایی چرخ دولت کلید ساز گذاشتن که همون چوب ها رو بردارن به نظر میاد بهشت را برای مردم ایران ساختن برق رو قطع کردن آب رو قطع کردن جلو ورود واکسن رو گرفتن برجام را ناموسی کردن و به برجام گند زدن طرح پولشویی و پالرمو را مسدود گذاشتن همین ها رو مثل قبل درست کنند ایران میشه بهشت و پای رئیسی و نیروهایی انقلابی حزب‌الهی جهادی جهشی تمام میشه

  • ....
    0

    خاندوزی اصلا و ابدا گزینه خوبی نیست . وضعیت بدتر میشه .

  • فرشادآزاد
    0

    اکنون زان اعمال سلیقه ها باج حواهی وزهرچشم گرفتن نیست واقعا کرونا رادرک نمی کنند این نمایندگان چون خودشان واکسن زده اند این جناب .....هم که دوبارکرونا گرفته معلوم است که واکسن تاثیری برایش نداشته مگرنمایندگان فرصت استیضاح ندارند؟اینهمه فاجعه درکابینه دولت دوازدهم رخ دادهیچ کاری نکردند وچندباری کارت زرد دادنداماقرمزی درکارنبود شمادیدیدسلطانی فرچه بلایی سر وزارت ورزش آورد؟نتیجه اش سرخوردگی ملت وهمه ورزشکاران المپیکی بودشمادیدیدچه فاجعه ای در وزارت اقتصتد رخ داد وزیرمربوطه درطول روزهای متمادی حتی درمصاحبه هایش یک جمله راکامل ادانمیکردشمادیدیدچه بلایی سر مسکن آمدهیچ کاری نکردیدشما نمایندگان بگذاریدوزارتخانه ها تشکیل شوندشما خونابه ای که راه افتاده نمی بینید وزارت بهداشت دراین اوضاعی فلاکت بارتحمل بلاتکلیفی ندارداجازه بدهید کارشروع شودحتما بایدشما ازمنابع قدرت وثروت سهم داشته باشید؟کجای کارتان جهادی است؟این جوان است آن یکی فلان است محرابیان ازبدنه وزارت نیرواست اوجی ازبدنه نفت است حتمابایدازحزب شما باشدولو تخصص مرتبط نداشته باشد؟تاکی این مملکت را این مردم رابدلیل تامین منافع حزبی وجناحی شکنجه می کنید؟درحالیکه ملت 8سال تمام با بی کفایتی بی لیاقتی سهل النگاری هشتادسال عقب گرد همه جانبه داشت شماهنوزدنبال مطامع خودهستیدازخدابترسیدازروزقیانت بترسید کرونا هم نتوانست شمارامتقاعدکند؟

  • پرتوی
    0

    جناب رئیسی برای ریاست جمهوری مشکل نداشت برای رای اعتماد هم مشکل ندارد حرف های ضد انقلاب ها را نزن

  • ناشناس
    0

    حالا دارید با این اراجیف میخواهید مردم را گول بزنید و بگویید مجلس با دولت سرشان تو یک کاسه نیست .

  • آخوندزاده
    0

    با توجه به حرف و حدیث های واکسن برکت ، فکر کنم برای معاون اول هم باید به فکر گزینه دوم و رزور باشه.

  • مهدی
    0

    سلام نمایندگان مجلس کاری به رای اعتماد ندارم چون میدانم مشکل مملکت با اومدن این ورفتن ان حل نمیشه حداقل برای این بیماری طرحی و لایحه ای و حتی تذکری ندارند اولویت اول کشور درمان کرونا است

  • رادیه
    0

    از امارت اسلامی همسایه تازه به قدرت رسیده میشه افرادی را فعلا قرضی گرفت و کابینه قویتر تشکیل داد و مجلس هم رای خواهد داد.

  • حمید
    0

    این بدقدم تو این دو هفته که اومده گرونی و کرونا بدتر شده خدا خودش رحم کنه

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      فکر کردن کارهای اجرایی هم دستوری انجام میشه.خوردن و دستور دادن

  • متین
    0

    وزارتخانه با وزرای بی کفایت به چه درد میخورد به فکر ملت باشید که در آخرت باید حساب پس بدید

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اگه به آخرت اعتقادی وجود نداشته باشه. متین جان تکلیف چیه؟

  • کاربر ناشناس
    0

    خبر فوری کور خوندی که اختلاف بیندازی بین نیروهای انقلاب

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      جمع کنید بساطتونو

  • رمضانی
    0

    خبر فوری مرموزانه شیطنت می کند

  • محمد
    0

    از باغ گلی چه خبر؟

    نظرات شما -
    • حسن
      0

      از زلفی گل بپرس

  • دن کیشوت
    0

    تعدادی گزینه روی میز است و تعدادی هم البته زیر میز!

  • خاوری
    0

    افغانی در کشوری اشغال شده که درگیر طالبا ن و حملات انتحاری و داعش و ... بود در هشت سال گذشته ارزشش نسبت به تومان هفت برابر شد. ببینیم این تیم اقتصادی عریض و طویل جدید لااقل می توانند ارزش پولمان را در مقابل افغانی حفظ کنند؟!!!

  • حامی
    0

    خبر فوری شما نظرت را درباره کابینه ی پیرمردهای از کار افتاده و فاجعه رو حانی بگو

  • معلم
    0

    وزیر آموزش و پرورش از بس خوبه کسی یادش نیست

  • کار بر ناشناس
    0

    چاره ای نیست! بهتره این بار با دقت بیشتری وزرا شونو انتخاب کنن . سپردن یک وزارت خانه ست! جناب رئیسی بطور مسقل تصمیم بگیرن چون فردا خودشون باید پاسخگو باشن.

  • کار بر ناشناس
    0

    چینش این کابینه کلا خیلی جالب نیست مگر تغییراتی داده بشه. حتی اگر کشور مشکلات حاد هم نداشت خالی از مشکل نبود چه برسه با این مشکلات. سوابق.مدرک. کار اجرایی.و.... روحیه جهادی.در مذهبی و انقلابی بودن شکی نیست که دارن.

  • سید
    0

    با سلام، باید گفت کار آقای رئیسی سخته، از یک طرف اگر بخواهند افراد انقلابی با کار اجرایی بالا بیاورد، این نوع افراد در این هشت سال از کار اجرائی دور بودن، زیرا اگر اجراء دستشان بود وضع کشور این نبود، از طرف دیگه کسانی که حداقل کار اجرائی کرده باشند باز می گردد به دولت احمدی نژاد، اگر هم افراد جدید و جوان بیارن همه داد می زنن این ها تجربه کافی ندارن، الان وضع کشور مناسب نیست و هزار حرفهای دیگر، یعنی باید بشینیم سر صفره کارگزاران و اصلاح طلبان با تجربه یا نمایندگانی که چندین دوره نماینده بودن و خود را با تجربه می دانند و الان دنبال وزارت هستند، نتیجه آن که بهترین کار را فعلا آقای رئیسی کرده و تلفیقی از جوانان و برخی با تجربه ها دولت احمدی نژاد آورده، اگر چهرها همگی جدید بود کلا همه هنگ می کردن و اصلا نماینده رای نمی دادن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها