برسد به دست رئیس جمهوری؛ پاسخی به سوال پزشکیان درباره منطق قیمت بنزین/ با همان منطق فیلترینگ و فروش فیلترشکن؛ با همان منطق عدم واردات خودروی با کیفیت

گویی ملت از اینکه دولت در یکی از بخش های عملکرد خود، گیر افتاده (و به راستی هم گیر افتاده) خوشحال است. چرا که نمی شود فقط ملت، گرفتار عملکرد دولت باشد.

برسد به دست رئیس جمهوری؛ پاسخی به سوال پزشکیان درباره منطق قیمت بنزین/ با همان منطق فیلترینگ و فروش فیلترشکن؛ با همان منطق عدم واردات خودروی با کیفیت

 سخنان اخیر مسعود پزشکیان درباره قیمت بنزین، سر و صدای زیادی به پا کرده است.

در همین ارتباط عصر ایران نوشته است:

مسعود پزشکیان رئیس جمهوری سوال کرده «بنزین با کدام منطق، با این قیمت عرضه می شود؟» در جواب باید گفت: با همان منطقی که هم اکنون کشور اداره می شود. با همان منطقی که اینترنت را فیلتر کرده اند و فیلترشکن می‌فروشند. با همان منطقی که صداوسیمای گران و کم مخاطب همچنان بودجه می بلعد. با همان منطقی که واردات خودرو را بسته ایم و اسیر خودروسازان داخلی شده ایم.

 پزشکیان با زیرسوال بردن قیمت بنزین و وضعیت تهیه و فروش آن در کشور گفته است:

«هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین را با دلار آزاد بخریم و با سوبسید به مردم بفروشیم. هر انسان آگاه، هر انسان دانشمند و هر انسان دغدغه‌مندی، من تصور نمی‌کنم این نوع سیاست و این نوع نگاه را بپذیرد. هیچ منطقی وجود ندارد که ما بنزین را به قیمت دلار آزاد بخریم و به قیمت سوبسید دار بفروشیم... حالا که بنزین را (به این قیمت) بدهیم، جای بحث است که (آیا واقعاً) ما باید این را بدهیم؟ علم اقتصاد، دانشمندان و تجربه بین‌المللی این حرف را از ما قبول می‌کنند؟ کارشناسان ما باید بلند شوند و نسبت به سیاست‌های نادرستی که اجرا می‌کنیم، اعتراض کنند. اما حالا کارشناسان و اقتصاددانان اعتراض نمی‌کنند...من (به عنوان دولت) پول گندم، پول دارو و پول نهاده و حقوق بازنشسته‌ ها را ندارم اما بنزین دلار 50 تومان را می‌فروشم 10 تومان. کدام منطقی این را از ما قبول می‌کند که ما داریم این کار را می‌کنیم؟»

حال باید گفت بنزین، نمونه ناتوانی دوست داشتنی دولت است. دولت فربه ای که در تمام امور عمومی و خصوصی مردم دخالت می کند و از تولید مثل و لباس مردم تا بهشت و جهنم ملت، دستور و قانون می تراشد اما از افزایش قیمت بنزین ناتوان است. این ناتوانی، دوست داشتنی است چرا که اعترافی است در برابر قدرت مردم.

افزایش قیمت بنزین خطرناک است. از یک سو، به دلیل پیش بینی واکنش شدید مردمی و تورم زایی نمی توان قیمت بنزین را افزایش داد و از سوی دیگر، ادامه وضعیت فعلی به دلیل فشار به بودجه کشور، قابل ادامه نیست.

ملت از اینکه دولت در این چالش بنزینی به سر می برد نه تنها ناراحت نیست بلکه شاید از آن استقبال هم می کند. اینکه دولت در تنگنایی قرار گرفته که نه راه پس دارد و نه راه پیش... تا شاید اندکی هم وضعیت مردم را احساس کند. 

گویی ملت از اینکه دولت در یکی از بخش های عملکرد خود، گیر افتاده (و به راستی هم گیر افتاده) خوشحال است. چرا که نمی شود فقط ملت، گرفتار عملکرد دولت باشد.

بنزین، گرفتاری دولت در نتیجه عملکرد دولت است مثل همه گرفتاری های مردم در نتیجه عملکرد دولت. از گرانی مسکن و اجاره ها تا تورم بالا و گرانی مواد غذایی. از اینترنت کُند و فیلتر شده تا پول ملی بی ارزش شده . از گذرنامه کم اعتبار تا درهای بسته در برابر مسافران ایرانی.

همه اینها گرفتاری‌هایی است که دولت برای ملت ساخته و حالا اشکالی ندارد اگر دولت هم در یک فقره بنزین گرفتار شود و در جستجوی منطق باشد. منطق بنزین، منطق اداره ایران است؛ با همه تناقض ها و تضادها.

گرفتاری بنزین ثمره رفتارهای خارج از قاعده ایی است که در برخی حوزه ها دیده می شود و ما را رکورددار رفتارهای عجیب و غریب کرده است. از اینترنتی که فیلتر می کنیم و صاحب بیشترین فیلترینگ در جهان هستیم تا بازار مکاره فیلترشکن ها. از خودرویی که مانع از واردات آن می شویم تا حسرت مردم برای لذت رانندگی با خودروهای روز جهان. از هواپیماهایی که زمین گیر هستند تا فرودگاهی که واقعا «بین المللی» نیست.

دولت در ماجرای بنزین گرفتار شده مثل مردمی که خیلی وقت است گرفتار شده اند. گرفتار حقوقی که کفاف زندگی را نمی دهد گرفتار گشت ارشادی که فاجعه می آفریند. گرفتار مسوولانی که بی درک از واقعیت، سخن می گویند.

موضوع بنزین در ایران قطعه کوچک اما فوق العاده مهم از پازل وضعیت اقتصادی و غیراقتصادی ایران است. نمی توان بی تفاوت به کلیت اقتصاد و اوضاع سیاسی جامعه ایران، تنها بر یک قطعه از پازل، تمرکز داشت.

نمی توان پازل بزرگ رفتارها و عملکردهای بی منطق را نادیده گرفت و تنها بر قطعه بی منطق قیمت بنزین نگاه کرد. به راستی تحریم ها علیه ایران منطقی است یا پرونده هسته ای که بیش از 20 سال ادامه دارد؟ 

راه حل بنزین چیست؟ راه حل بنزین را باید در راه حل ایران نگاه کرد و راه حل ایران، در عادی سازی شرایط سیاسی – اقتصادی است. حرکت به سمت تنش صفر و صفر تحریم. عادی سازی یعنی جهت گیری کشور به سمت افزایش درآمد، افزایش تولید پول و ثروت و برنامه هایی که باید منطقی باشند. از دل عادی سازی می توان به سمت واقعی سازی شرایط اقتصادی ایران رفت.

در نبود تحریم و افزایش درآمدهای کشور و مردم، هم درآمدهای کشور افزوده می شود هم واردات خودرو آزاد می شود هم می توان به آزادسازی قیمت بنزین فکر کرد.

منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 86
  • بازنشسته مجیدمعزز
    0

    احسن تحلیل خوب ومنطقی بود،دراین بازارمکاره هرقشری دارن مملکت رو چپاول میکنن٪ انشاءالله یک روزی هم نوبت مامردم عادی بشه!!

    نظرات شما -
    • عمو جانی
      1

      و این قصه سرررری دراززززززز دارررررد

    • ناشناس
      0

      پس تکلیف کارخانه های اتومبیل سازی چه می‌شود مابه التفاوت قیمت ماشین های تولیدی کجا میره پراید ۹ میلیونی را ۴۰۰ میلیون و پژوه ۲۰ میلیونی را ۸۰۰ میلیون به مردم می‌فروشند تفاوت قیمت هم برابر مصوبه شورای اقتصاد باید بجای سوبسید بنزین تحویل قلک دولت شود عجب بخور بخوریه این همه استعداد واقعا عجیبه

    • ناشناس
      6

      اشتباه رأی دهندگان را پزشکیان با استعفا جبران کند اگر توان اداره کشور را ندارد از جیب مردم نباید هزینه کند برود خانه چون کاملاً به اوضاع واقف بود

    • من افغانی هستم
      33

      خو به سرتان میاد نفرین ما افغانها هست حالا ما را بیرون کنید

  • عادل
    4

    به راستی این ها از جان ملت چه میخواهن چه چیزی دادید که نمیتوانید پس بدهید آه مظلومان دامنتان را میگیره من خودم میگم دیگه تحمل هیچ گرانی را ندارم واقعا دیگه جانم هم ارزش برام نداره کشته هم بشوم این دفعه آرام نمیشینم

  • علی اسد
    3

    هزاران درود به نویسنده متن

  • ناشناس
    3

    این مطلب حرف دل مردم است
    خلاصه مفید مؤثر
    حقوق دلاری»»»» بنزین دلاری

  • ناشناس
    5

    به معنی واقعی کلمه 45 سال را ایران 1000 سال بردید عقب از همه نطر از همه چیز همه دنیا. دبی بیابون بوده حالا نگاه کنید چه شده. 1000 سال حتی خوشبینانه

  • ترک اوغلو تبریز هشترود
    68

    البته بنزین این میعان ارزان ترازآب بایستی تغییر قیمت حداقل ۵۰هزاری داشته باشد وازمحل آن بنزین ۵۰هزاری ورزشگاه فوتبال وپل ها ساخته بشه وملت به مف خوری عادت نکندک

    نظرات شما -
    • Ali
      4

      ملت مفتخور نیستند دولت دولتیان بجای تفاوت قیمت بنزین با فروش ماشین قطعات یدکی پول چندین سال مصرف بنزین را از مردم میگیرند .
      اگر قرار است بنزین با دلار و فوب خلیج فارس سنجیده بشه باید قیمت ماشین و درآمد مردم هم با فوب خلیج فارس سنجیده بشه نه اینکه بنزین و ماشین و خیلی چیزای دیگه با دلار محاسبه بشه وبا قیمت کشورهای پیشرفته ولی در آمد مردم با فقیرترین کشورها

    • رضا
      0

      واقعا که

    • ناشناس
      2

      مفت خور سر سفره ملت ایران زیاده، حذف کنید، درست میشه

    • ناشناس
      2

      حذف دلالان و مبارزه با فساد باید اولویت باشد

  • ناشناس
    2

    اقای رییس جمهور شما فقط یک مورد موکدا یک مورد عملکرد ورفتار منطقی از جانب حاکمیت اعلام بفرمایید چشم منم اگه پیاده مسیرما گز کنم غلط میکنم صدام در بیاد /!!!

  • ناشناس
    1

    درود بر نویسنده محترم که چواب منطقی در قبال گرونی بنزین داده.....

  • ناشناس
    2

    احسن به نویسنده متن مرحبا

  • ناشناس
    1

    با همان منطقی که دستمزد و حقوق ماهانه کارگران و کارمندان حداقل بگیر و همچنین درآمد کسبه جزء و خرد در ایران ۷ میلیون تومان و بعضاً کمتر است با همان منطق باید قیمت سوخت خودروها و حاملهای انرژی در ایران یارانه ای باشد.

  • غلامرضا
    1

    کنار این همه منطق , یک منطق دیگر هم هست , منطق دادن کاغذ به جراید وروزنامه ها ودریافت مطالب سخیف وبی ارزش وباکمترین پژوهش واحیانا غرض ورزانه

  • بهلول
    1

    پزشکیان چرانمیگه دلارپنجاه هزارتومانی رابزحمت بدست می‌آوریم ومجانی می‌دهیم به خرس...ودیگرعوامل

  • حمزه
    2

    حرف دل مردم

  • ناشناس
    1

    خداوند روح نویسنده و سردبیر و خانواده هاشون را قرین آمرزش قرار بده
    تنها راه حل حذف هر کسی که از حق و حقیقت چیزی بگه

  • ناشناس
    0

    حقوق کارگر وبازنشسته کارگری را به دلار آزاد بدهید بنزین راهم آزاد کنید ولی شرطش این است که اول حقوق ها رادرست کنید،هم اکنون هم مستمری بگیران کارگری که روزی تولید کشور بر شانه های زخمی آنها سنگینی میکرد از فقر رنج میبرند ویک همسان سازی را نیمه کاره هم انجام نمیدهید چطور فقط بفکر گران کردن بنزین هستید تا دوباره مردم را با گرانی هایی بیشترکه هم اکنون هم قابل تحمل نیست مواجه کنید!!!!!!!!زهی خیال باطل راه دیگری پیدا کنید چون ملت دیگر تحمل بار سنگین دیگری راندارد

  • ناشناس
    2

    جناب رییس جمهور گرامی اگر بتوانید از بودجه های نهادهای بی خاصیت و بدون بازدهی مادی و معنوی کم کنید حتما سوبسید بنزین جبران خواهد شد !

  • ناشناس
    1

    آقای رییس جمهور اصلا چرا ما باید بنزین بخریم ؟ ایران باید بتواند بنزین مصرفی دهها کشور را تولید کند و درآمد سرشاری به خزانه کشور سرازیر شود. در ضمن چراقیمت ماشین در ایران چندین برابر قیمت جهانی است؟

  • ناشناس
    0

    ارزان ترین راه انداختن همه بدبختی ها به دوش ناتوان مردم هست اینطوری حل نمیشه باقطی گسترده برق جز ضرر به اقتصاد چی شد؟ اگر انرژی خورشید را جایگزین می کردین بهتر نبود؟ به جای گران کردن بنزین ماشین کم مصرف وباکیفیت بدین دست مردم وسایل نقلیه عمومی زیاد بشه

  • ناشناس
    1

    به خاط گرما سرما الودگی هوا همیشه مملکت تعطیل هست مردم هم از بیکاری میرن مسافرت گشت و گذار

  • ناشناس
    0

    کشورهای دیگه بنزین گران میدن در عوض ماشین کم مصرف با کیفیت وارزان سوار میشن وسایل نقلیه عمومی زاد دارن چرا همیشه همه جوره مردم عادی باید فقط هزینه بدن ؟

  • ناشناس
    0

    برادر من ،وقتی تحریم هستیم پسران فلان مسول چه جوری به بهانه دور زدن تحریم‌های نفتی روزانه ده درصد فروش نفت یعنی یک میلیون دلار یا ۶۰میلیارد به جیب بزنند،یا گردش چند هزار میلیاردی فروش فیلتر شکن ،یا نهادهای که نصف بودجه دولت می‌بلعند بدون اینکه پاسخگویی عملکرد خود به دولت باشن ،یا گردش مالی ممنوعیت واردات خودرو و موبایل ودارو ولوازم پزشکی ونهاده های کشاورزی و دامی ولوازم خانگی ولوازم بهداشتی وغیره که هر کدام واردات وانحصارش دست یک آقا زاده است ،ته سفره ای بخور ونمیری هم به مردم و بازنشستگان وسایر کارمندان دولت ومستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی میدن که تا سر ماه یک جوری با حداقلها شکمشون پر کنند،پس مافیا وباند قدرت نفوذ یافته در حاکمیت هرگز از این گنجی که بر سر آن نشسته دست بر نمی‌دارد مگر اینکه اراده از بالای نظام اینها سر جایشان بنشاند

  • ناشناس
    1

    مارامجبور کردین ماشین بی کیفیت گران پرمصرف سوار شویم خفه مان کردین بسه

  • غلامرضا رفیعی
    3

    اقای رییس جمهور محترم
    شهریه رشته دندانپزشکی دانشگاه تهران برای سال جاری 000ر000ر140 تومان
    شهریه رشته داروسازی دانشگاه تهران برای سال جاری 000ر000ر120 تومان
    پرستاری دانشگاه ازاد برای سال جاری 000ر000ر45 تومان
    من نمی خواهم وارد کار خلاف شوم اما شما بفرمایید این شهریه های دانشگاه دولتی و ازاد را که در اینده افزایش هم خواهند یافت چطور باید تهیه بکنم . با احترام
    غلامرضا رفیعی بازنشسته وزارت نفت 653225

  • کاسبان تحریم
    2

    اولویت مسئولان ایرانی جنگ است نه اقتصاد
    .

  • مهدی‌محمدنژاد
    6

    خیلی‌ خیلی‌ عجیب‌ وسئوال‌ برانگیز‌ هست‌‌که‌ امثال‌ شما‌ ،مشکلات‌ بزرگتر‌ ازفیلتررو‌ پیش‌ میکشید‌ واز‌ اون‌ ماهیگیری‌ هم‌ میکنید،
    بنزین‌ نباید‌ موردتاراج‌ قراربگیره‌ چون‌ هزینه‌ی‌ گزافی‌ برای‌تولیدش‌ صرف‌ شده‌،اما‌ این‌ دولت‌ وپشتکاری‌ که‌ نداره‌ وبرنامه‌ایی‌ که‌ نداره‌ وکارشناسهای‌،وزیر،که‌ امتحان‌ پسداده‌‌ ومردودهستند‌ و..‌نمیتونه‌ تبعات‌ گرونی‌ بنزین‌ رو‌ مدیریت‌ کنه‌ ودرنتیجه‌ مردم‌ مفلوک‌ ،ضربشون‌ رو‌‌میخورن،
    البته‌ برای‌ شما بنزین‌ وفیلترینگ‌ وتحریم‌ وسیاسی‌ کاری‌ و...،هم‌ اب‌ داره‌ هم‌ نون

  • ناشناس
    1

    تنها راه نجات کشور از وضع موجود وقرار گرفتن در مسیر درست رسیدن به آرامش
    ۱-اخراج بدون ملاحظه اتباع خارجی بویژه افغانها که دارند از یارانه انرژی ومنابع غذایی استفاده می کنند وامنیت ملی وغذایی را تحت تاثیر حضور خود قرار دادند
    ۲-تعطیلی صنایع خودروسازی مونتاژکار که بیشترین آسیب را به منابع انرژی وآلودگی محیط زیست وتعطیلی مراکز آموزشی در نتیجه این آلودگی وهزاران خسارات دیگر
    ۳- اصلاح کیفیت سوخت مطابق با استاندارهای جهانی
    ۴- جلوگیری از ویژه خواری در وزارتخانه ها
    ۵- واردات خودروهای با کیفیت ومصرف سوخت پایین

  • ناشناس
    1

    آقای پزشکیان پلیس راه قم را کنترل کنید.
    سر گردنه شده

  • ناشناس
    1

    جواب درستی است،از یک جنبه نمی‌شود مسائل را مطرح کرد وراضی بود به اینکه جواب خوبی داده ایم.انقدر به مردم ظلم میکنید که قیمت بنزین پیشش هیچی نیست

  • ناشناس
    2

    کارمندان اضافی که در جاهای مختلف دولتی ونیمه دولتی بخاطر رابطه ها تحمیل کرده اید وهیچ نیازی نبوده وخیلی کسان دیگر که حقوق های مفت وبیخودی می گیرند ومشکلی را حل نمی کنند را حذف تا مشگل اساسی حل شود،سفرهای بیهوده،کنفرانس ها وهمایش های بدرد نخور و...حذف شود این راه حل است با کار شناس ویا بی کار شناس

  • ناشناس
    1

    دكتر يكسال فقط بودجه جاري كه حقوق كارمندان وبازنشستگان پرداخت وبقيه بودجه چه عمراني ،وفرهنگي وغيرو را متوقف كنيد ،همه چيز بر مي گردد سر جاي خودش

  • ایران آینده
    2

    تا زمانی که کل دنیا دشمن هستیم این مردم روی خوشی نخواهند داشت افزایش قیمت بنزین و گرانی این ۴۵ سال کمر مردم راشکسته

  • بیطرف
    2

    جناب رئیس جمهور،،،
    گوشت کیلوی ۷۵۰هزارتومن،تخمرغ۱۵۰هزارتومن،مرغ صدهزارتومن،نخود وعدس ۷۰هزارتومن،برنج کیلوی ۱۷۰هزارتومن،کرایه خونه۱۵برابر باکدوم منطق؟؟؟؟
    جواب این حداقلهاروبده ،تا ماهم جواب یک قلم بنزین روبدیم..

  • ناشناس
    1

    درود بر نویسنده و تحلیل گر با منطق

  • ناشناس
    2

    شخصا مخالف ساختار سرمایه داری و لیبرالیزیم و دموکراسی و غربگرایی هستم ولی در وضع موجود که ملت غربگرا و حاکمان لیبرال و غربگرا و معتقد به ساختار بی ترمز سرمایه داری محض هستند و برنامه های توسعه و چشم انداز وووو که حتی ریس جمهور نهج البلاغه خوان را هم قلبا و لسانا اسیر خود کرده است، تنها راه نجات ایران دست کشیدن و اعلام بی طرفی در موضوع فلسطین و اسراییل هست تا رابطه با آمریکا برقرار و ایران پا به دنیای جهانی بگذارد. خودم شخصا دوست داشتم ایران کشوری شرقی باشد و مانند چین باشد اما هم ملت ایران اهل کار و. تلاش نیستند و ذاتا غربگرا هستند و هم حاکمان... تجارب هم نشان داده با کلاه احمدی نژاد و خاتمی و روخانی و ریسی نمی شود اقتصاد را سامان داد و تولید را جهش داد و عزت را برگرداند... تنها راه نجات رابطه با شخص نحس ایالات متحده و بازگشایی سفارت هست. اقتصاد مقاومتی و کار جهادی هم دربست مسخره هایی اقتصادی هستند. با این دست فرمون ایران و اسلام عزیز در خطر خواهند بود

  • ناشناس
    1

    با چه منطقی حقوق کارگران و کارمندان را حساب میکنید

  • Zz22aazz33@gmail.com
    1

    احسنت بر شما

  • ناشناس
    1

    سلام
    حرف حساب

  • ناشناس
    2

    خاکمان بی لیاقت ما
    کشور را به ورطه نابودی کشاندن
    هر چی بگیم فایده نداره
    مگر خدا بداد ما برسه
    فکر کنم خدا هم فراموش کرده ملت ما را

  • ناشناس
    2

    شیر مادر و نون پدر حلالت
    حرف حساب جواب نداره. ولی حیف که توی ایران کسانی که حرف حساب شده میزنند رو تنبیه می کنند

  • منوچهر شهسوار
    1

    چرا تولید بنزین را به دور دوم احمدی نژاد بر نمی گردانید سپس روی کیفیت آن کار کنید

  • کلام حق
    1

    رییس جمهور محترم ومردمی شما لطف کن خودروهای ایران خودرو وسایپا وبهمن وفردا ومدیران ووورو باهمون قیمت واقعی وزیر ۵۰ میلیون تحویل بده پولهای بلوکه شده. بغارترفته رو به کشور برگردون تورم رو بیار پایین مایحتاج مردم رو ارزان کنو در کل یک تومن رو یک میلیون نفروص بعد بشینیم تبادل افکار کنیم .چقدر به مردم ظلم میکنید شما.دلارها وشمشهای طلاتو تونلهای غزه آب وبرق در عراق کارخانه ها دست افغانیها ناموسمونو آقای علم الهدی میبخشه به اعراب .دیگه قراره چه هارو بپذیریم ذلت یک ملت تا این حد

  • رضا
    1

    سپاس و درود بر نویسنده متن که حقایق را بیان نموده

  • ناشناس
    3

    آقای پزشکیان ، اگه نمیتونی برای حل مشکلات اقتصادی کشور و معیشت مردم کاری بکنی هنوز دیر نشده ((( استعفا ))) بده....زورت به بنزین رسیده به به...

  • رضا
    1

    تنها راه نجات دولت از این شرایط قطع بودجه های غیر ضروری

  • ناشناس
    2

    پزشکیان هم هیچکاره هست.
    یکماه از دولت جدیدش گذشته و
    حرفی از رفع فیلترها نمیزنه و نتونسته فیلترینگ و برداره.
    دولتها همه شون از یه کرباسند.

  • مجتبی
    1

    حل مشکل بنزین نیاز به خیلی از کارهایی که کفتید نداره
    فقط کافیه درب کارخانه هاب لگن سازی رو‌ گل بگیرن
    خودروی روز اروپایی با مصرف یک سوم خودروی داخلی با قیمت جهانی در اختیار مردم بزارن
    اون وقت هم مردم عشق و حال شو میکنن هم صادر کننده بنزین میشیم

    فقط باید بتونن اژدهای هفت سر لگن سازها رو شکست بدن

  • ناشناس
    11

    ارزانترین وبھترین وضعیت اقتصادی بنظربندہ دورہ امام خمینی رحمت اللہ بودبپرسیدازبزرگترھانہ الان ونہ دورہ شاہ نہ الآن نہ دورہ شاہ

  • رضا صفرزاده
    1

    سلام دولت محترم اول زیرساختهای کشور درست کن بعد بنزین گران کن حقوق براساس دلار بده بنزین دلاری حساب کن ماشین کم مصرف تولید کن بنزین گران کن سوبسید فروش نفت را مانند کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در قالب مسکن و ماشین به مردم بده بعد بنزین دلاری حساب کن لطفاً مردم تحمل حتی شنیدن این اراجیف ندارن هر روز هم همه چیز گرانتر از روز قبل هست دست بکشید

  • اصغر
    1

    حقوق تامین اجتماعی=
    دلار۱۶۶=۶۰۰۰۰÷۱۰۰۰۰۰۰۰
    بنزین لیتری چند؟

  • ناشناس
    1

    آقای رئیس با همان منطقی که بنده در سال ۹۱ مستمریم انداز ه دوسکه بوده که الان ۸۵ میلیون میشه ولی به من حدود یک پنجم این مبلغ را حقوق میدهید،حالا فهمیدی با چه منطقی ،با کارشناس یا بی کارشناس

  • ناشناس
    1

    منطقی ترین زمان گرانی بنزین آن است که اولا مشکلات معیشتی مردم بهبود یابد وخلاصه دولتهای قبل بی منطق درادا ه کشور تصمیم گیری صحیح می نودند

  • ناشناس
    1

    منطق، منطق زور هست برادر

  • رشید
    1

    منطق در کجا وجود دارد که قیمت بنزین منطقی باشد اکثر اداره ها دولتی است ولی دریافتی کارمندان کاملا سلیقه ای است کارمندجزء داریم که یک بز را نمی تواندبچراند از مدیر
    برخی از ادارات دولتی درآمد بیشتری داشته وهمچنین از نظر شأن ومقام ومنزلت نیز بالاتر است به این موارد نیز بپردازید .

  • ناشناس
    2

    از آنجایی که بعید میدونم رییس جمهور منتخب به دلیل این گزافه گویی افزایش قیمت بنزین از ملت فهیم و مظلوم ایران معذرت خواهی کنند بنده از طرف ایشان از ملت بزرگ ایران معذرت خواهی می کنم. این معذرت خواهی برای اولین و آخرین بار میباشد و از دفعه بعد خود ایشان باید از مردم معذرت بخواهند.

  • ناشناس
    1

    نه خوشم اومد

  • ناشناس
    1

    همه یه زندگی طلبکاریم😢

  • ناشناس
    4

    ۳ سال رئیسی یک ریال بنزین را گران نکرد نیامده می خواهند اداره کشور را با تحمیل گرانی بنزین و دلار و سایر کالاها به مردم گره بزنند شما که نمی توانید چرا وارد معرکه می شوید..

  • جانباز
    2

    آقای رئیس‌جمهور سوال نموده‌اید با کدام منطق بنزین را گران بخرید و ارزان بفروشید.باید بگویم همان منطقی که عده‌ای مدیران بی لیاقت را در راس امور وزارت نفت گمارده اید تا یک کشور نفت خیز را به وارد کننده محصولات نفتی تبدیل کرده و پول حاصل از صادرات نفت خام به جای سرمایه‌گذاری در صنایع نفت خرج اموری می گردد که هیچ منافعی برای کشور ندارد و موجب بی اعتباری ریال ، گذرنامه و حتی ملت گرده است .از طرفی نیز صنعت اتومبیل سازی ایران با تولید محصولات بی کیفیت و پر مصرف خود یکی از عوامل مصرف بی ضابطه بنزین را دارد وبه نوعی نقش دشمن را در این زمینه بازی می کند و حامیان این صنعت نیز از رانت خواران هستند و منطق و عقل سلیم حکم به روز رسانی این صنعت از پول های سرگردان صادرات نفت می نماید و هزاران منطق دیگر که خود می دانید و عاجز از بیان آن هستید.

  • ناشناس
    1

    حقوق ها را به دلار بدهید واجازه واردات خودروهای با کیفیت با مصرف سوخت پایین را بدهیدخیلی از مشکلات موجود خودبخودی حل می شود بنزین را بکنید لیتری ۵۰هزار تومان

  • علی
    3

    خواهش میکنم یک نفر بگه چرا بنزین اینقدر برای مردم مهمه هر طور حساب میکنم میبینم تو این چند سال همه چیز هزار برابر گرون شد که در با جان مردم سروکار داشت مثل دارو ویا مثل مواد غذایی اما هیچ کس ناراحت نشد چرا ملت چرا تو رو خدا به من بگید تا بدونم چرا وقتی بنزین تنها پانصد تومن گرون شد مردم زیادی جانشان را در این راه فدا کردند ولی پانصد تومن در مقابل افزایش قیمت سایر کالاها یک درصد هم نبود و نیست من نفهمیدم مردم ما چه میگویند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      برای اینکه گرانی بنزین روی همه کالاهای اساسی مردم تاثیر گذار است دارو و مواد غذایی گرانتر از الان می‌شود متوجه باش

  • محمد
    1

    سلام
    متاسفانه چند سالی شده که تمام قیمت ها با دلار افزایش قیمت دارن اما حقوق مردم به تومان و ریال است
    هیچ کسی هم جوابگوی این مسأله نیست

  • ناشناس
    0

    آقای پزشکیان شما نیاز ندارد بخاطر قیمیت بنزین به سر و صورت بکوبید ؛ مهمترین وظیفه شما بیرون آوردن پول ملی از اسارت دلار آمریکا و رها کردن پیروی از مکتب انسان ستیز سرمایه داری غرب است ، که با بهره نجستن از تاثیر مثبت و سازنده ثروتهای طبیعی کلان فعال موجود در کشور در بالا نبردن ارزش این پول متناسب با این همه ثروت ؛ همه ملت را به فقر و فلاکت و همه گونه فساد فاجعه آفرین گرفتار کرده و برای کشور ونظام و ملت هیچ بازده دیگری ندارد و چاره نجستن علمی برای ارزش نابود شده پول ملی همه روزنهای امید را برای رهایی از این فاجعه میبندد و همه دستاوردهای انقلاب را به سوی نابودی سوق میدهد .

  • جواد شریعت
    0

    بنزین گران بشود اما دیگر کالاها نه باید یک مدیر یت قوی وجد داشته باشد که این کار بخوبی انجام دهد وگرنه کار به ناکجا آباد میرود . باید سیستم کنترل قیمت‌ها بخوبی کنترل و نظارت شود تا جلوی افزایش دیگر کالاها گرفته شود . اگر این کار انجام نشود تورم افسارگسیخته ای گریبان مردم را می‌گیرد و مسأله امنیتی خواهد شد

  • شهباز
    0

    باسلام خدا شاهده چندین ساله مستجر
    هستم هر سال از پول پیش کم کردم تا
    مشکلاتم حل شود بازنشسته هستم امسال
    برج۹ قراردادم تمام میشود باید ۷۰٪تا۸۰٪
    ازحقوق خودرا اجاره بدهم امثال چکار کنیم دوران بازنشستگی برای ما معنای ندارد

  • سام
    0

    آقا رفته بودم برای تعمیر ماشین به شرکت سایپا نگهبان در تمام ماشین های که می‌خواست از شرکت بیاد بیرون رو کامل می گشت. یعنی این شرکت به کارمندان خودش هم اعتماد نداره😂😂😂😂😂

  • ناشناس
    0

    ملت از دو جا میخورد
    قیمت دلار را ظرف دوازده سال شصت برابر کرده اند و این امر توازن قیمت بنزین را به هم میزند اگر آن دلار با تورم ده درصدی امروز به زیر سه هزار تومان میرسید ، هیچ ایرادی نداشت که قیمت بنزین با نرخ ۴۵ سنت خلیخ فارس عرضه شود‌ که میشد همین ۱۵۰۰ تومان فعلی ، به‌عقیده من ۸۵ میلیون ایرانی با هر اندازه میزان تحصیلات ،‌به خوبی متوجه شده اند که این‌سیکل معیوب اقتصاد ، چه بلایی بر سر زندگیشان‌ آورده مدام کسری بودجه و آن زمان هم نفت ۱۲۰ دلار می‌فروختند ، به قول رییس جمهور روحانی ، دویست میلیارد دلار گم شده است ، یعنی دویست میلیارد ضربدر شصت هزار تومان آقای پزشکیان بداند رفع فیلتر و گشت ارشاد ، شکم گرسنه را سیر نمیکند امیدواریم جراحی این اقتصاد مرده به خوبی جراحی های ایشان در تخصص خودشان باشد

  • حاجی
    0

    در شرایط کنونی افزایش قیمت بنزین یعنی یک مشکل بزرگ دیگه به مشکلات مردم افزایش دادن . اگر می خواهید قیمت بنزین را جهانی کنید . اول باید حقوق و درآمد مردم را جهانی کنید . نمیشه یک کارگر ماهی ده میلیون حقوق بگیره . وبرای خرید هرچیزی که لازمه زندگی هست . بر حسب دلار قیمت گذاری بشه .
    گرانی بنزین یعنی نگرانی بیش از پیش برای مردم.

  • مهدی فراهانی
    0

    نه این بابا یعنی پزشکیان گفته که اول از ملت اجازه میگیریم و بعد بنزین و سایر چیزها را گران میکنیم و به صورت مودبانه و با استفاده از دموکراسی و اجازه از ملت فهیم و بزرگ ایران پدر ملت را در می‌آوریم جناب پزشکیان گندم نمای جو فروش این بود وعده هایت به ملت اگ بتوانی جلوی فقط رانت آقا زاده های دلال نفتی را بگیری نیاز به گران کردن بنزین و تحمیل هزینه های جبران ناپذیر به ملت نیست اگر جرات و صداقت داری جراحی اقتصادی را از آستان قدس و صدها نهاد مفت خور دیگر که سرمایه‌ای ملی را دارند به یغما می‌برند شروع کن.

  • ناشناس
    0

    پزشکیان فقط برای جبران استعفا بده خودتو وملت رو آزاد کن ...کار هر کس نیست مملکت داری ...

  • سالار
    0

    تنها راه حل اینه که واردات بنزین قطع و بنزین آزاد متوقف شود ، سهمیه بنزین هم (میزان تولید داخلی تقسیم بر جمعیت )به هر کد ملی داده شود نه خودرو ، و هر کس بنزین سهمیه ایش تمام شد ماشینش رو تا سر برج از پارکینگ بیرون نیاره یا بره التماس کنه یکی سهمیه اش رو به اون بفروشه والسلام

  • پرهام
    0

    دولتی که پول بنزین نداره،پول گندمکار نداره،پول پرستار و بازنشسته نداره،بیجا میکنه بودجه های هزاران میلیاردی فرهنگی به سازمانها و موسساتی پرداخت میکنه که هیچ مخاطبی ندارند،مگر میشود در خانه ای پدر پول شام نداشته باشد بعد بچه ها را سینما بفرستد،پول اجاره خانه نداشته باشد و به مسافرت بروند،اولویت بنزین و گندم و دارو و حقوق کارمند و کارگر هست اگر چیزی ماند برای سفر میثم مطیعی به تایلند هزینه کنید

  • سید حمید
    0

    با حرفات سرومون کلا گذاشتی

  • ایرانی
    0

    جناب پزشکیان و دولت مردان نو رس،
    شما در این کشور زندگی میکنید و با تمام مشکلات و گرفتاری های مملکت چه داخلی چه خارجی آشنا و واقف هستید ، بی شک باید طبق برنامه هفتم توسعه و هدف گزاری های انجام شده بتوانید از این مشکلات با رسیدن به رشد ۸ درصد فائق بیایید و مطابق منویات رهبری ملت را به سر منزل مقصود برسانید در غیر اینصورت مشخص میشود از صدر تا ذیلتان هیچ اعتقادی به ایران و ایرانی ندارید و یک مشت وطن فروش هستید که فقط در صدد نابودی ایران هستید.

  • سلطان
    0

    آقای رییس جمهوردولت مگه کم درآمد دارد،هرکسی که کارت خوان داره به بدترین حالت ازش مالیات میگیرین قیمت ماشین صدبرابر شده و همچنین قطعات خودرو هزار برابر شده قیمت خوردوخوراک رو بسیارگران کردین یعنی دولت خون مردم ایران رو شیشه کرده هرروزبدتر دیروز مردم به شما رای دادن به این روز بیفتن شما که آیه قرآن می‌خونید

  • ناشناس
    0

    نویسنده این مقاله سعی دارد عملکرد و سیاستهای غلط دولتهای پیشین رو به حساب دولت دکتر پزشکیان بیاندازد..دولتی که هنوز یک ماه از استقرار آن نمی گذرد......راه حلهای پیشنهادی نویسنده دقیقا رویکرد دولت ۱۴ ام است برای برون رفت از بسیاری از مشکلات و آن رفع تحریمها و تعامل با دنیا و ........

  • تبریز
    0

    آقای دکتر پزشکیان بنزین گران کنی وقت ۵۰ تومان همه چیز ۱۰ برابر گران میشه
    مردم شما را نیاوردند که حرف از گرانی بزنی آدم بی سواد هم میتونه گران کنه
    هویدا خیلی بده خیلی بده

  • علی قلی زاده اصل
    0

    کاملا درست درامد کم فقط برای شکم کار میکنیم با افزایش بنزین فقیر فقیر تر میشه پولدار پولدارتر میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد