احمد زیدآبادی در یادداشتی بررسی کرد

چرا این همه از ظریف وحشت دارند؟

احمد زیدآبادی، نظریه پرداز و تحلیلگر اصلاح طلب در یادداشتی به مساله حملات اخیر به ظریف و تلاش اصولگرایان برای جدایی او از بدنه دولت چهاردهم پرداخت.

چرا این همه از ظریف وحشت دارند؟

احمد زیدآبادی نوشت: تصور من از محمدجواد ‎ظریف چهره‌ای با مهارت بالا در سندنویسی توافقنامه‌های بین‌المللی و توانایی معمول و عادی در زمینۀ دیپلماتیک بوده است. اما وحشت هیستریکی که عموم تندروها از حضور او در کابینۀ مسعود پزشکیان از خود بروز می‌دهند، نشانگر این است که یا من تمام قابلیت‌های آقای ظریف را درنیافته‌ام و یا اینکه تندروها از فرط ضعف و بی‌بضاعتی علمی و دیپلماتیک خود، او را در هیئت یک متفکر و کارگزار غول‌آسا می‌بینند!

به نظرم اگر یک -صدم انرژی و وقتی که اصولگرایان افراطی برای تخریب و ترور شخصیت آقای ظریف و تلاش برای برکناری او صرف می‌کنند، به مطالعۀ متون ارزشمند علمی اختصاص می‌دادند، هم خودشان از این بی‌بضاعتی مفرط رها می‌شدند و هم نیازی به صرف این میزان وقت و انرژی برای از میدان به در کردن ظریف نمی‌دیدند!

چطور می‌توان به حال کشور و ملتی اشک نریخت در حالی که کابینۀ امنیتی اسرائیل برای نهایی کردن اهداف حملۀ نظامی به خاک آن، فراخوان تشکیل جلسه داده است، اما بسیاری از نمایندگان مجلسش، دغدغه و هم و غمی جز حضور یک نفر در مقام معاونت رئیس جمهور ندارند! خنده‌دار اینکه ادعای مدرس بودن هم می‌کنند! اگر فقط گَرد عبای سیدحسن مدرس به لباس اینان نشسته بود، روزگار ما این نمی‌شد.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • یک ناشناس
    1

    عالی بود
    خدا ایران رو از دست تندرو ها رها کنه شاید یه نفسی بکشیم

  • ناشناس
    4

    دقیقا چرا اینقدر وحشت دارند ؟ چرا میلرزند ؟ بروند جای گرم تا نلررند
    هرکس علیه جناب ظریفر حرف میزنه ، تندرو و حسود هست
    مگه دُر رو با خزف معامله کرد و خزف رو هم نگرفت ؟
    مگه متن برجام رو خوند و کلمه ساسپند رو ندید مگه گناه کرد ؟
    پشت شهید سلیمانی هرچی دلش خواست گفت ، مگه آزادی بیان نیست ؟
    گفت آمریکا با یک دکمه می تونه ایران رو نابود کنه ، مگه آزادی بیان نیست؟
    و مگرهای بسیار

  • ناشناس
    2

    دو تابعیتی بودن خانواده های مسئولین خصوصا در رده های بالا یعنی گروگان هایی که ددی باید گوش به فرمان باشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بسوز

  • ناشناس
    1

    اخه پایدار چی ها خودشونا که نمیتونند بکشند بالا دیده بشن .مجبورند برا دیده شدن بالا تریا را بکشند پایین !!

  • محمدرضا شادی میاندواّب
    3

    آقای زید آبادی از دکترظریف وحشت ندارند بلکه سوابقش را دیده اند ومیدانند که ظریف آدم ترسووبیسوادی هست وهرچی هم نوشته بدرد شما اصلاح طلبها میخورد.کسی که متن توافق برجام را دقیق نخوانده وگفته عه عه این را من ندیدم میخواهید چه متون ارزش مند علمی بنویسد.

  • ناشناس
    2

    توهم مثل خوداین کذاب وطن فروشی،اکثریت قریب به اتفاق ملت فهیم ایران بادیدن وشنیدن اسم این منافق حالشان به هم میخورد ،چون از وجود این بشر جز خیانت وبدبختی برای جامعه ایران اسلامی چیزی دیگر سراغ ندارند شما آقای اصلاح طبی که طرفداری این فرد خائن رامیکنی ،از اطاق خانه ات بیرون بیا ودر جامعه وبازار وتاکسی واتوبوس های شهری بگرد تا واقعیت نگاه ملت به این غربگرایی را که حتی الان که پُست دارد ورئیس جمهور غیر قانونی اورا منصب داده را بفهمی،پس الکی توهین وتهمت به انقلابیون واقعی نزن،ومطمئن باش اگر دولت وحتی مجلس اورا دور نیاندازند خود ملت به میدان می آیند وتکلیفش راروشن خواهند کرد

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      اکنون‌که‌ملت‌شما‌تندروهای‌بی‌منطق‌را‌دورانداخته‌اند‌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد