"فرونشست زمین" یک سوم جمعیت چین را می‌بلعد

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که یک سوم جمعیت چین به دنبال تشدید فرونشست در این کشور به اعماق زمین فروخواهند رفت.

"فرونشست زمین" یک سوم جمعیت چین را می‌بلعد

نتایج یک تحقیق جدید توسط دانشگاه‌های آنگلیا شرقی (UEA) و ویرجینیا نشان می‌دهد که 45 درصد از مناطق شهری کشور چین که 700 میلیون نفر از جمعیت این کشور را در خود جای داده‌اند با سرعت متوسط فرونشست 45 میلی‌متر در سال یا حتی بیشتر از آن حال غرق شدن هستند.

بر اساس این تحقیق شهرهای مهم چین ازجمله پکن و تیانجین نیز در معرض این خطر بالقوه هستند. شهرهای ساحلی مانند تیانجین به ویژه تحت تأثیر قرار گرفته‌اند زیرا فرونشست زمین باعث تقویت تغییرات آب و هوایی و افزایش سطح دریا می‌شود.

همچنین  شانگهای به عنوان بزرگترین شهر چین در طول قرن گذشته تا 3 متر فرونشست داشته و امروز نیز این روند ادامه دارد. زمانی که فرونشست با افزایش سطح دریا ترکیب شود، می‌تواند تا 3 برابر فاجعه‌بار باشد.

محققان می‌گویند، فرونشست یکپارچگی ساختاری ساختمان‌ها و زیرساخت‌های حیاتی را به خطر می‌اندازد و اثرات تغییرات آب و هوایی نظیر سیل را تشدید می‌کند و به ویژه در شهرهای ساحلی باعث افزایش سطح دریا می‌شود.

آنها مقابله با فرونشست در ژاپن را یک الگو موفق معرفی کرده و می‌گویند، در اوزاکا و توکیو ژاپن، برداشت آب‌های زیرزمینی در دهه 1970 متوقف شد و در نتیجه فرونشست شهرها نیز متوقف شده یا به شدت کاهش یافته است که این موضوع نشان می‌دهد این یک استراتژی موثر است.

نتایج این مطالعه در مجله علمی Science منتشر شده است.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • M
    0

    بیش از حد آب از زمین خارج کردند حجم زمین با کشیدن بالای سی میلیون بشکه نفت در روز جای آن نفت چه پر می کند هیچ آب هم همچنان زمین فرونشست می کند چون کوچک شده چند سال بعد عربستان عراق ووووو کلا فرو می رود بشر غربی کره زمین را نابود کرده،

  • ناشناس
    0

    چین رو وسط کشیدین که مدی که دیروز در مشهد بلعیده شد دیده نشه،,!؟

  • م
    2

    شما مردم جاهل کافر ک حشرات رومیخورید باسرزمینهایتان فروخواهید رفت نور میگ خوردن حشرات ممنوع

  • شبگرد بیدار
    0

    انشاالله . با نابودی چین شاید دنیا نفس راحت تری بکشد.

  • ناشناس
    0

    بهتر.

  • ناشناس
    0

    خدا را صد هزارررررررران مرتبه شکر

  • ناشناس
    0

    جالبه که با وجود اینهمه فجایع و نابودی محیط‌زیست هنوز هم دولتها در تمام جهان (از جمله چین و روس و ایران و امریکا و اروپا و ..) میگن جمعیت کافی نیست و باید بیشتر بشه!!

  • ناشناس
    0

    خدا رو شکر هزارن بارررررر که چین سرنگون بشه اینا از خشم خداس بخاطر این همه ظلمی که به حیونای زبون بسته میکنن تو اسارت میکنن بعد وحشیانه میکشنشون خدا کنه بلای اسمونی بگیرن زودتر

  • ناشناس
    0

    به جهنم که ازبین برند ۰۰۰ نصفه دنیا را اشغال کردند ؟؟؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد