ماجرای شبیه‌خوانی دسته عزاداری اجنه چیست؟/ ویدئو

یکی از مراسمات خاص محرم با عنوان دسته عزاداری اجنه به لشکر جن‌ها در حادثه کربلا اشاره دارد.

ماجرای شبیه‌خوانی دسته عزاداری اجنه چیست؟/ ویدئو

برای اجرای این مراسم، نوجوانان صورت‌ها و بدن‌های خود را سیاه و قرمز می‌کنند تا بتوانند نقش لشکر جن‌ها را بازی کنند. این مراسم در مورد داستان حضور «زعفر جنی» در کربلا است. 

براساس روایت‌های مطرح شده زعفر جنی در روز تاسوعا و عاشورا برای خود مراسم عروسی برپا کرده بود که متوجه قیام عاشورا و رویارویی لشکر امام حسین با یزیدیان می‌شود. 

او پس از اینکه متوجه این ماجرا می‌شود، مراسم عروسی را رها کرده با طوایف مختلف جن برای کمک به امام به سوی کربلا حرکت می‌کند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ترک
    0

    آیا امام حسین قبول می کرد جن ها بدون دیده شدن دشمنان را نابود کند آیا این جنگ منصفانه بود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      جن وجود دارد شک نکنید حتی یه ذره

  • ناشناس
    6

    بس کنید این خرافات را... مردم احمق نیستند..

  • 🐜
    4

    عجیب صبری خدا دارد اگرمن جای او بودم فلک را سقف می‌شکافتند طرحی نو در می انداختم!!! بالا رفتیم ماست بود پایین اومدیم دوغ بود این زندگی دروغ بود دروغ دروغ دروغ! جعفر یا زعفر جنی چرا یک تانکر آب یخ با خودش نبرده بود؟؟؟

  • ناشناس
    4

    اگر جن دیده نمی شود و قدرت دارد،پس چرا زورشان به لشکر یزید نرسید و هیچ کاری برای امام حسین نکردند ؟ فرشته ها چرا کاری برای حسین نکردند ؟ در هر حال این قصه یا راست است و یا دروغ . اگر راست است،یعنی بیخودی دلتان را به جن و فرشته گرم نکنید.چون اگر چیزی باشند،باید به امام حسین کمک میگردند . حالا که کاری برای امام حسین نکردند، چطور به شیعیان حسین کمک خواهند کرد . گفته اند که زعفر جنی،پادشاه جنهای مسلمان بوده است، پس چرا این جنهای مسلمان به مردم مسلمان غزه کمک نمی کنند؟ مگر نه این است که جن دیده نمی شود و گلوله و بمب هم به آنها کارگر نیست ؟ این قصه ها بی فایده است و دروغ و خرافات . بیخودی دلتان را به هیچ و پوچ خوش نکنید .به عقل و منطق و علم و دانش تجربی امیدوار باشید،اما به قصه های بی اساس خرافی و قدیمی غیر قابل اثبات نه !

  • بلوار دوم
    0

    یک گروه عضوشم دائم همین دست مطالب آپ میشه همیشه خدا هم اعضا با هم دعوا دارن یکی لفت می ده اون یکی از پشتش در میاد و خلاصه چه وضی رفته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد