نماینده ورزقان و خاروانا در مجلس:

علی‌آبادی برای صمت، دانش و تجربه تولید را با هم دارد/ امیدواریم با این انتخاب خوب، خودرو و صنایع معدنی به آرامش و ثبات برسند

نماینده ورزقان و خاروانا در مجلس گفت: به مافیای صنایع مختلف باید رسیدگی شود چرا که امکان کار کردن را سخت کرده در این خصوص باید تصمیمات درستی بگیرند و کار را به کاردان بسپارند این مشکلات قابل حل هستند و انشالله آقای علی آبادی از پس انها بر خواهد آمد.

علی‌آبادی برای صمت، دانش و تجربه تولید را با هم دارد/ امیدواریم با این انتخاب خوب، خودرو و صنایع معدنی به آرامش و ثبات برسند

با اعلام وصول نامه رئیس جمهور برای معرفی وزیر پیشنهادی صمت از سوی مجلس، بزودی جلسه استماع برنامه‌ها و رای اعتماد به دکتر عباس علی‌آبادی تعیین خواهد شد تا بلاتکلیفی این وزارتخانه کلیدی به اتمام برسد.

بدون تردید کرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با حواشی ماه‌های اخیر و البته نوسان شدید قیمت مواد غذایی، لوازم خانگی و خودرو، و بروز برخی نابسامانی‌ها در صنایع بزرگ و بخش معدن، اکنون به مهمترین صندلی کابینه بین وزرا بدل شده است.

این ماموریت خطیر و دشوار البته با انتخاب متفاوت و مشکل پسندانه سیدابراهیم رئیسی، باعث بروز برخی امیدواری‌ها بر سر حل معضلات پیچیده وزارت صمت شده است و اکثر نمایندگان، کارشناسان و رسانه‌ها از پذیرش مسوولیت توسط علی‌آبادی استقبال کرده‌اند به نحوی که اجماع شکل گرفته، در مورد کمتر وزیری از دولت فعلی، دیده شده است.

در این گفت‌وگو با الهویردی دهقانی، یکی از نمایندگان موثر مردم در بهارستان، از دلیل انتخاب مدیرعامل مپنا برای بدست گرفتن سکان راهبری صنایع و معادن کشور پرسیدیم.

شما منتقد وزیر پیشین بودید و اعتقاد دارید که وعده هایی که داده شده بود عملیاتی نشدند. این بار فکر می کنید وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت صمت گزینه ای مناسب است؟ 

طی جلساتی که با ایشان داشتیم ، ایشان اطلاعات بسیار خوبی در این حوزه دارند، ایشان دانش آموخته دانشگاه های معتبر و فنی بسیار خوبی هستند و به عنوان معاون وزیرو مدیرعامل گروه مپنا عملکرد بسیار خوبی داشتند و سازمانها و ارگانهای مختلف خصوصی و دولتی بزرگی را مدیریت کردند و همه را میشناسند و می توان گفت و دانش آموخته حوزه صنعت هستند با محیط آشنایی دارند خودشان صنعتی هستند و فعالیتهای و صنعتی و تولیدی بینظیری انجام دادند و و بحمدلله شاهد موفقیت های زیادی از ایشان بودیم ، به نظر می رسد که توانمندی کافی آن را دارند که از نیروهای متخصصی در بخش معدن و اقتصاد و بازار و صنعت بهره بگیرد و این وزارتخانه که مهمترین وزارتخانه است و نقش مهمی در زندگی مردم دارد را سر و سامان دهند.

به نظر ما ایشان می تواند در ساماندهی بازار فعالیتهای خوبی داشته باشند و می توانند وزیر موفقی باشند با توجه به سوابق علمی و صنعتی امیدوار هستیم که وزیر موثری باشد.

به نظر شما مهمترین چالش سالهای اخیر  این وزارتخانه چه بوده و آقای علی آبادی می توانند از پس ان بر بیایند؟

 آقای علی آبادی  هم در علم و هم در صنعت فعالیت های زیادی انجام دادند امیدوار هستیم از متخصصان در بخش معدن و صنایع معدنی، فولاد و مس به نحو احسن استفاده کنند به عنوان مثال شرکت ملی مس شرکت بسیار بزرگی است به عنوان یک سرمایه بسیار بزرگ برای یک کشور برخی از افرادی که مشغول به کار شدند تخصص مرتبط ندارند.

موضوع خودرو بسیار مهم است باید نیروهای متخصص که توان علمی و عملی دارند به کار گرفته شود. امیدوارم که در دوره ایشان سر و سامان دادن به بازار و تولید اتفاق بیفتد و از سوی دیگر منابع انسانی کارآمد و متخصص و متعهد استفاده شود.

وزرای قبلی بارها از نقش مافیاها در اخلال در بازار گفتند . آیا اختیارات وزیر برای مقابله با این مافیاها کافی است؟

اشرافیت مدیر اگر کافی باشد می توانند مدیریت کند ، تصمیمات علمی و عملی باید باشد که مافیاها شکل نگیرد ، کار باید به کاردان سپرده شود.

ایشان مدیر جهادی هستند و هیچوقت به حاشیه ها وارد نشدند. کار ایشان مبارزه با فساد است و انشالله این مشکلات به زودی جمع خواهد شد.

به مافیای صنایع مختلف باید رسیدگی شود چرا که امکان کار کردن را سخت کرده در این خصوص باید تصمیمات درستی بگیرند و کار را به کاردان بسپارند این مشکلات قابل حل هستند و انشالله آقای علی آبادی از پس انها بر خواهد آمد. ایشان مدیری هستند که کارهای نشدنی را شدنی کردند و تخصص و تعهد کافی را دارند.

یکی از بحث های مطرح در مجلس احتمال جدایی وزارت صنعت و بازرگانی است. آیا این اتفاق به وقوع می پیوندد؟

در کشور ما وزارت صنعت معدن با بازرگانی ادغام شده یعنی در کشور ما تولید مهم است، برای حمایت از تولید لازم است که ما اولویت و تمرکز را به تولید بدهیم و از تولید و بازرگانی حمایت کنیم ما بر اساس صنعت و تولید به موقع تصمیم بگیریم در جاهای که نیاز هست از تعرفه ها حمایت کنیم و در جاهایی که نیاز به صادرات است بازار پیدا کنیم ما باید بخش بازرگانی را از صمت جدا کنیم باید شاهد ورود کالا از سراسر دنیا باشیم

تولید نباید بخاطر محدودیتهای ناشی از تحریم و گرانی با مشکل مواجه شود. تولید داخل نباید دچار مشکل شود.

از دیگر نکاتی که باید به ان اشاره کرد اینست که در این وزارتخانه تولید به یک نفر سپرده میشود و مدیریت واردات و صادرات و تنظیم به بخش دیگری که این موضوع هم باعث ناهماهنگی میشود؛ در حال حاضر در شرایطی که با مشکلات تنظیم بازار روبرو هستیم به اینگونه است که یک نفر باید تصمیم بگیرد که چه کالایی را صادر کنیم چه کالایی را وارد کنیم و چگونه از تولید حمایت کنیم این باعث نارضایتی شده بود اگر این وضعیت اصلاح شود و به مشکلی برخورد کنیم باید پاسخگویی مناسب وجود داشته باشد.

اگر وزارت خانه بازرگانی داخلی و تنظیم گری بازار را به یک بخشی بسپریم و گمرک را میتواند نقش مناسبی برای تنظیم بازار داشته باشد.

بنده فکر می کنم ایشان به عنوان یک وزیر موفق به زودی فعالیت خود را آغاز خواهند کردند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد