بیانیه پایانی گروه دی-۸: خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در غزه هستیم

کشورهای عضو گروه دی-۸ با صدور بیانیه مشترکی خواستار برقراری آتش‌بس فوری، دائمی و بدون قید و شرط در غزه و پایان دادن به حملات رژیم اسرائیل به مردم فلسطین در غزه شدند.

بیانیه پایانی گروه دی-۸: خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در غزه هستیم

به گزارش خبرگزاری آناتولی، نشست فوق العاده وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه دی- ۸ امروز شنبه هشتم ژوئن با حضور نمایندگان کشورهای ایران، ترکیه، مالزی، اندونزی، مصر، نیجریه، پاکستان و بنگلادش در استانبول برگزار شد.

در بیانیه مشترک صادره که پس از برگزاری این نشست منتشر شد، آمده است: خواستار آتش‌ بس فوری، دائمی و بدون قید و شرط در غزه و پایان دادن به حملات (رژیم) اسرائیل به مردم فلسطین در غزه هستیم.

در ادامه بیانیه نشست مذکور همچنین اضافه شده است: حمایت تزلزل ناپذیر کشورهای عضو دی- ۸ از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل و مبارزه فلسطین را مورد تأکید قرار می‌دهیم.

ایران، ترکیه، مالزی، اندونزی، مصر، نیجریه، پاکستان و بنگلادش اعضای گروه دی -۸ (۸ کشور اسلامی درحال توسعه) را تشکیل می‌دهند.

سازمان دی- ۸ در سال ۱۳۷۶ با عضویت ۸ کشور اسلامی در حال توسعه شامل ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، مالزی، اندونزی، مصر و نیجریه تشکیل شد.

گروه دی- ۸ که متشکل از کشورهای مهم اسلامی در حال توسعه است، به طور کلی در برگیرنده ۱.۲ میلیارد نفر از جمعیت جهان است که میزان تولید ناخالص داخلی آن ۴.۸ تریلیون دلار است.

دی- ۸ با این ویژگی‌ها سازمانی تلقی می‌شود که نقش تلاش‌های دیپلماتیک سازمان‌های همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و همکاری شانگهای در زمینه غزه را پررنگ‌تر ساخته و تأثیر آن را افزایش می‌دهد.

منبع: مهر
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • س
    1

    تو این دی ۸ هیچکدام تاثیری خاص در تصمیم گیری غرب ندارن. مالزی که ایرانیها را کافر ملحد میدونن، ترکیه اب را روی ما بسته و شاهرگ اقتصاد گردشگریش زیر ساطور غربیهاس، بنگلادش به کمکهای مالی غرب وابسته و مصر که رابطه عاشقانه با امریکا و انگلیس داره بقیه که حسابشون معلومه و ایران هم که گربه سیاه منطقه شده . حتی متحدین استراتژیک مون که چین و روسیه باشن جزایر ایرانی را مال امارت میدونن و الاآخر

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      وقتي زورکی میخاهید همة رو حزبی الهی کنید و به‌ بهشت رهسپار شان کنید

  • ناشناس
    0

    بیانیه یک طرفه و یکجانبه،ره به جایی نخواهد برد.چه دستوراتی به حماس دادید؟؟یا حماس هر کاری بکند خوب و گل است.

  • ناشناس
    0

    تا صد سال دیگه هم در حال توسعه باقی خواهید ماند،چون خیر و خوبی ملت ها و ادیان دیگر را نمی خواهید

  • ناشناس
    0

    زیاد به جمعیت گرسنه و فقیر،ناز نکن هزاران کبریت،روشنایی یک لامپ را ندارند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد