مقام اسبق وزارت کشور:

شورای نگهبان مانع از دخالت‌های احتمالی در نتیجه انتخابات شود

مدیرکل سیاسی اسبق وزارت کشور گفت: وزارت کشور موظف است با سامان‌دهی هئیت‌های اجرایی انتخاباتی و بازرسی که می‌تواند از صندوق‌های اخذ رای مراقبت داشته باشد، سلامت انتخابات را تضمین کند.

 شورای نگهبان مانع از دخالت‌های احتمالی در نتیجه انتخابات شود

محمدجواد حق‌شناس فعال سیاسی عضو حزب اعتماد ملی، در پاسخ به این سوال که چقدر ضرورت دارد تا شورای نگهبان، قوه قضاییه و همچنین وزارت کشور به تخلفات انتخابات رسیدگی کنند تا مردم با اطمینان بیشتری در انتخابات حاضر شوند، گفت: این جزو وظایف ذاتی شورای نگهبان است تا انتخاباتی رقابتی، سالم، مشارکت‌پذیر برگزار کرده و بر نحوه برگزاری آن نظارت داشته باشد و در نهایت بسترهای لازم را فراهم کند. اگر سلامت و امنیت را از انتخابات بگیریم دیگر انتخابات نیست.

مدیر کل سیاسی اسبق وزارت کشور افزود: فکر می‌کنم شورای نگهبان کاملا باید زمینه‌ها و ابزارهای لازم برای روند فعالیت تبلیغاتی قبل از انتخابات را رصد کرده و در روز انتخابات مراقبتی صورت بگیرد تا انتخابات از سلامت لازم برخوردار باشد. در عین حال از دخالت‌ها و ورود عواملی که به هر دلیلی بخواهند در نتیجه انتخابات تغییری از طریق نخواندن رای مردم یا افزودن رای به سبد یک نامزد خاص انجام داده و یا خارج از قواعد قانونی مداخله‌ای صورت بدهند، جلوگیری کنند.

حق شناس گفت: مهم‌ترین رکن و نهادی که باید به این موضوع بپردازد نهاد شورای نگهبان است و وزارت کشور موظف است با سامان‌دهی هئیت‌های اجرایی انتخاباتی و بازرسی که می‌تواند از صندوق‌های اخذ رای مراقبت داشته باشد، سلامت انتخابات را تضمین کند.

وی تصریح کرد: نامزدهای قانونی این حق قانونی را دارند که نماینده ناظر در شعبه اخذ رای داشته باشند و امکان گزارش‌دهی درباره تخلفات صورت گرفته در انتخابات را داشته باشند.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    معلوم ميشود سال ٨٨ تكرار ميشود ،راي بي راي

  • ناشناس
    0

    خبر امد خبریست .برید رای بدید.

  • ناشناس
    0

    حتما

  • ناشناس
    0

    خود همین ناظرها،نیاز به نظارت دارند،چون مردم به همین ناظران اعتماد ندارند چون در انتخابات بی طرف نیستند.و بیشتر ترس مردم از همین ناظران دارند که در اطاق های دربسته و بدور از چشم مردم ارا را خواند ،تجمیع و اعلام می کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها