گزارش ترسناک فارن افرز درباره سلاح های بیولوژیکی جدید

پیوند علم و اسلحه/ انقلاب در سلاح های بیولوژیک/ بیماری هایی که توسط آمریکا و چین و شوروی درست شدند/ ماجرای کشتی مخوفی که «آبله» منتشر می کرد

پیشرفت علمی در زمینه زیست‌شناسی مولکولی و همزمان، انقلاب در فناوری هوش مصنوعی، ساخت و انتشار ویروس ‌های کشنده‌ را تسهیل کرده است. حالا ویروس ها به راحتی در سیستم ایمنی بدن نفوذ می‌ کنند، به سرعت پخش می ‌شوند و آرام آرام بدن انسان را از بین می ‌برند.

پیوند علم و اسلحه/ انقلاب در سلاح های بیولوژیک/ بیماری هایی که توسط آمریکا و چین و شوروی درست شدند/ ماجرای کشتی مخوفی که «آبله» منتشر می کرد

به گزارش خبر فوری، گزارش اخیر فارن افرز درباره سلاح های بیولوژیکی باعث حیرت و وحشت بسیاری از تحلیلگران و دنبال کنندگان اخبار شده است. طبق تحلیل این پایگاه، ویروس کرونا نیز یک سلاح بیولوژیکی بوده و این نشان می دهد که دنیا وارد عصر جدیدی از جنگ های کشنده شده است.

در زیر خلاصه ای از گزارش این پایگاه ترجمه و ارائه می گردد.

پیوند علم و اسلحه/ انقلاب در سلاح ها و ترورهای بیولوژیک

در گزارشی که اخیرا فارن افرز منتشر کرده، آمده است که دفاع کنونی ارتش های دنیا در برابر سلاح‌ های بیولوژیکی ضعیف است و کنترل همه‌گیری کووید-19 نیز تنها به این دلیل امکان‌پذیر شده که این ویروس به اندازه کافی کشنده نیست. فارن افرز در گزارش خود  بر لزوم کنترل سلاح‌ های بیولوژیک، قبل از اینکه خیلی دیر شود، تاکید کرد.

این گزارش که توسط راجر برنت، گِرِگ جونیور و جیسون ماتینی نوشته شده است، نشان می ‌دهد که رهبران جهان باید در ساختار دفاعی خود انقلاب ایجاد کنند تا در برابر سلاح ‌های بیولوژیکی به مقاومت بپردازند. بر اساس این گزارش، باید سیستم‌های نظارتی و بهداشتی قدرتمندی برای تشخیص بیماری ‌های ساخته شده توسط بشر ایجاد شود و سرعت تشخیص و درمان بیماری ها بالا رود و ساخت و اثربخشی واکسن ها نیز در اولویت قرار بگیرد.

در این گزارش آمده است که کووید-۱۹ و اختلالی که در اقتصاد جهانی به وجود آورد، باعث آسیب جدی به زندگی روزمره مردم، تنش ‌های اجتماعی و سیاسی فزاینده، فشار بر بخش بهداشت و مرگ و میر روزافزون انسان ها شد که این امر، آسیب‌پذیری جدی نهادهای دفاعی در برابر حملات تسلیحات بیولوژیکی را آشکار می ‌کند.

پیشرفت علمی در زمینه زیست‌شناسی مولکولی و همزمان، انقلاب در فناوری هوش مصنوعی، ساخت و انتشار ویروس ‌های کشنده‌ را تسهیل کرده است. حالا ویروس ها به راحتی در سیستم ایمنی بدن نفوذ می‌ کنند، به سرعت پخش می ‌شوند و آرام آرام بدن انسان را از بین می ‌برند.

دفاع یک ضرورت است

در این گزارش آمده است که پیشرفت در رشته بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک باعث توسعه سلاح‌ های بیولوژیک شده و اقدامات تروریستی را هم آسان‌تر کرده است. همچنین، این توسعه ایجاد بیماری ‌های جدید با استفاده از مواد شیمیایی را سهل تر کرده است.

همچنین، اتکای بیش از حد بر فناوری هوش مصنوعی باعث آسیب پذیری نرم افزارهای پردازش داده شده و در واقع، داده‌ های مربوط به سلاح‌ های بیولوژیکی را در برابر هک و سرقت آسیب‌پذیر کرده و می‌ کند. این داده ها ممکن است به دست افراد اشتباه بیفتد. این نقصان به خوبی لزوم توسعه ساختارهای دفاع بیولوژیکی را نشان می دهد.

نویسندگان گزارش فارن افرز خواستار ساخت سیستم‌ هایی برای توسعه واکسن ‌ها و داروهای ضد ویروس و واکسیناسیون کل جمعیت جهان در عرض 100 روز پس از شیوع یک بیماری همه‌گیر شده و همچنین، بر اهمیت ساخت ساختمان ‌های ایمن که مجهز به سیستم ‌های تصفیه هوا هستند، تاکید کردند.

فارن افرز همزمان بر محدود کردن بودجه آزمایش‌ های بیولوژیکی، به خصوص آزمایش هایی که توسط نهادهای مشکوک و تایید نشده توسط نهادهای نظارتی انجام می گیرند، تاکید کرد و از دولت ها و نهادهای بین المللی خواست که اعمال کنترل شدیدی بر شرکت هایی که مواد بیولوژیکی می فروشند، داشته باشند.

مروری بر تاریخچه سلاح های بیولوژیک در عصر جدید

گزارش فارن افرز تاکید دارد که توافق‌ های بین‌المللی، مانند کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیک که در سال 1972 به امضاء رسید، از لحاظ تاریخی نتوانسته اند کشورها را از توسعه برنامه‌ های تسلیحات بیولوژیکی باز دارند. بر اساس برخی اخبار، کره شمالی و روسیه برنامه ‌های بلندمدتی برای ساخت تسلیحات بیولوژیکی دارند و برخی کشورهای دیگر مانند چین هم در حال پیگیری تحقیقات بیولوژیکی خود هستند تا در آینده این تحقیقات را وارد فاز نظامی کنند.

در گزارش فارن افرز آمده است که ریشه جنگ بیولوژیک مدرن به دوران جنگ سرد باز می گردد. آمریکا و شوروی سابقه تحقیق و ساخت سلاح های بیولوژیک را داشته اند. در دهه 1960، ایالات متحده آزمایش هایی را برای استقرار تسلیحات بیولوژیک در مناطق مختلف دنیا انجام داد و نهادهای امنیتی و کاخ سفید تصمیم گرفتند اگر یک بمباران هسته ای از مسکو صورت گرفت و زرادخانه هسته ای واشنگتن را نابود کرد، این تسلیحات بیولوژیک شروع به فعالیت کنند.

اتحاد جماهیر شوروی برنامه تسلیحات بیولوژیک خود را حتی پس از توافق با آمریکا (جهت محدود کردن تسلیحات بیولوژیک طرفین) ادامه داد. در سال 1991 فاش شد که کشتی ها و بیوراکتورهایی ساخته شده که قادر به تولید و انتشار میلیون ها ویروس آبله هستند.

جنگ بیولوژیک میان غول های بزرگ همچنان ادامه دارد و شواهد گویای این است که به این زودی ها نیز به پایان نمی رسد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    0

    ع

  • فکر باز
    2

    پایانی در کار نیست. وقتی میخوان ۸ میلیارد جمعیت رو زیر ۱ میلیارد جمعیت برسونند . خب با چ برنامه ای ! گرسنگی و کمبود غذا حل خواهد شد . اینده فقط ربات ها کار میکنند و انسان فقط با مد و تکنولوژی خارج از زمین سرگرم خواهد شد .
    این سلاح ها مقدمه و ترور خاموش واسه کل جمعیت زمین .

  • پرویز
    4

    خداوند لعنت کنه کسانی که این بیماری ها را ساختند و گسترش دادند و میلیونها انسان را کشتند و بیمار کردند . انشاالله خداوند آنها را به همان جهنمی که وعده داده بود وارد کند .

  • ترازو
    0

    بشر نادان تا نسل خودش رو منقرض نکنه
    دست بردار نیست !

  • درمانده
    0

    تفاوت انسانها در چیه؟
    این اندیشه های مختلف .....
    چرا بعضیا خیلی بد و مخرب هستن
    و بعضیا خیلی خوب و سازنده ؟

  • ناشناس
    2

    از قدیم گفته اند از کسی بترس که از خدا نمیترسه چین وروسیه کمونیسست بخصوص چین واقعا تهدیدی برای بشریت هستند

  • ناشناس
    0

    واقعا این چینیهای لعنتی
    همه دنیا کمونیست را کنار گذاشتند چون فهمیدن چرندی بیش تیست الا این جک و جونورهای چین!!!

    این جونورها ادم نیستند ادم که اینقدر تولید مثل نمیکنه
    پوفیوزها نصف دنیا را فقط میخورند

  • سلام
    0

    با سلام
    پیوند جهل و دشمنی ، خونریزی و سفاکی ، هوای نفس و چپاولگری همه از جنود شیطان برای استعمار و استثمار و استکبار بر بندگان خدا مایه شرمساری است.

  • ناشناس
    0

    اونوقت میگه چرا باریکه به اسراییل اعتراض کرد دنیای ساکت آنقدر بنشینید تا ویروس ابله میمونی بفرستند ..اسراییل حتی معلوم شده بود اروپا. ا یک پاشی می کرده و به اسم پزشکی مردم را به قرصهای اعصاب خطرناک کشانده و نمونه اش چهل. سال قبل پزشکان قرص اکس میدادند و در مقاله ای خواندم

  • ناشناس
    0

    کشورهای خارجی چگونه برای هسته ای نشدن ایران اینقدر خوشون را جر میدهند ولی برای ساخت این بیماریها خودشان پیش قدم هستند و کسی نیست مانع فعالیتشون بشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد