سفیر روسیه:

مسکو و دوحه مذاکرات برای خرید اس-400 را ادامه می دهند

سفیر روسیه در قطر از ادامه مذاکرات با قطر برای فروش مجموعه های پدافند موشکی اس-400 به این کشور خبر داد.

مسکو و دوحه مذاکرات برای خرید اس-400 را ادامه می دهند

«نورمحمد خلوف» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری تاس درباره همکاری های فنی - نظامی کشورش با قطر خاطرنشان کرد: روسیه با قطر در ماه اکتبر سال 2017 (آبان96) توافقنامه همکاری های فنی-نظامی امضا کرد.
وی افزود: پس از امضای این سند، اقدامات برای پر کردن آن (توافقات برای فروش سلاح ها) آغاز شد و در چارچوب همکاری های روسیه و قطر قرارداد فروش تسلیحات سنتی همچون سلاح های خودکار، اسلحه های کلاشینکوف، خمپاره انداز، مسلسل های سنگین و نیز موشک های ضدتانک کورنت به قطر امضا شد.
وی افزود: در مورد تسلیحات پدافند موشکی اس-400 و سایر مجموعه های موشکی، موضوع فروش این تسلیحات به قطر مطرح است اما هنوز توافق معینی به دست نیامده و بنظر می رسد این موضوعی برای آینده است و هنوز دو طرف گام های معینی در این زمینه برنداشته اند.
سفیر روسیه در قطر با بیان اینکه صحبت ها در مورد فروش اس-400 به قطر جریان دارد، اضافه کرد: احتمالا طرف قطری تمایل برای خرید دارد اما این مساله بطور معین هنوز ترسیم نشده است.
سفیر روسیه درباره مخالفت برخی کشورهای منطقه(عربستان) با فروش اس-400 به قطر اظهار داشت: بله چنین مواردی مشاهده می شود، عربستان سعودی نه فقط مخالفت خود با فروش اس-400 به قطر را به طرف روسی اعلام کرد بلکه این موضوع را با کشورهای اروپایی نیز مطرح کرده است، اما ما به آنها گفتیم که این یک موضوع دوجانبه است و اگر موضوع مشخص شود این مساله اهمیت کلیدی خواهد یافت.
مجموعه های پدافند موشکی اس 400 یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس.ای-21) پیشرفته ترین تسلیحات پدافند موشکی روسیه هستند که قادرند هواپیماها را تا برد 400 کیلومتری هدف قرار دهند و موشک های تاکتیکی تا شعاع 60 کیلومتری دارند.

**در قطر انتظار دیدار پوتین را دارند
سفیر روسیه در قطر در ادامه مصاحبه خاطرنشان کرد که در قطر انتظار سفر رئیس جمهوری روسیه را دارند.
وی درباره امکان سفر امیر قطر به روسیه گفت که امیر قطر امسال دو بار به روسیه سفر کرد که یک بار دیدار رسمی و سفر دوم هم نیمه رسمی و در رابطه با برگزاری جام جهانی فوتبال بود.

**روسیه در برگزاری جام جهانی فوتبال به قطر کمک می کند
سفیر روسیه در قطر بر آمادگی کشورش برای کمک به برگزاری جام جهانی فوتبال به قطر تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد که روسیه می تواند در ساخت ورزشگاه ها و تجهیز مراکز ورزشی با این کشور همکاری کند.
بیست و دومین جام جهانی فوتبال در سال 2022 در قطر برگزار خواهد شد و دور پیشین آن خرداد و تیرماه سال جاری به میزبانی روسیه برگزار شد.

منبع: ایرنا

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد