ناقوس جنگ انتخاباتی به صدا درآمد/ ونس، معاون ترامپ؛ سیاستمداری که به دنبال تغییر آمریکاست

با انتخاب ونس، ترامپ بیش از پیش خطرات انتخابات نوامبر را نشان داد. او صرفاً به دنبال شکست دادن رئیس جمهور بایدن نیست، او به دنبال سرکوب او و تغییر ساختار آمریکا است.

ناقوس جنگ انتخاباتی به صدا درآمد/ ونس، معاون ترامپ؛ سیاستمداری که به دنبال تغییر آمریکاست

به گزارش خبر فوری، بالاخره دونالد ترامپ معاون خود را انتخاب کرد. جی. دی. ونس، سناتور بسیار جوان اوهایو و جمهور خواه نسل جدیدی است که به عنوان معاون دونالد ترامپ در کمپین انتخابات 2024 فعالیت خواهد کرد.

پست «معاونت اول» مهم ترین پست سیاسی ایالات متحده بعد از ریاست جمهوری است. حوزه اختیارات و وظایف معاون رئیس جمهور بسیار زیاد است. نباید فراموش کرد که مایک پنس، معاون ترامپ آنقدر اختیار داشت که توانست جلوی شورش او در سال 2020 را گرفته و قدرت را به پیروز انتخابات یعنی جو بایدن اعطاء کند. جی دی ونس هم از این قدرت برخوردار خواهد بود. او پیش از انتخابات نیز وظیفه بسیار مهمی دارد. بار اصلی انتخابات و جذب آراء بر دوش او است. او باید یک مناظره سخت چند ساعته با معاون جو بایدن، کامالا هریس داشته باشد. عملکرد او تاثیر فراوانی بر کمپین انتخاباتی ترامپ و نتیجه انتخابات خواهد داشت.

معاون اول جدید ترامپ کیست؟

ونس 3

حول ونس هاله ای از ابهام وجود دارد. سناتور جوان اوهایو هیچ سابقه اجرایی مشخصی ندارد. او از نسل جدید جمهوری خواهانی است که اگرچه تندرو هستند اما عقاید سیاسی مشخصی ندارند و دائما در چرخش فکری و سیاسی هستند.

ونس در سال 2016 مخالف شدید ترامپ بود و او را «هیتلر آمریکا» می خواند اما بعد از روی کار آمدن ترامپ، عاشق او شد و سعی کرد به او نزدیک شود.

انتخابات میان دوره ای اخیر سرنوشت سیاسی ونس را تغییر داد. ترامپ در این انتخابات توانست نسل جوانی از جمهوری خواهانی را وارد ساختار قدرت کند که به او وفادار بوده و مخالف شدید جمهوری خواهان سنتی هستند. ترامپ از جوانانی که به عقاید او گرایش داشتند حمایت کرد و این افراد نیز توانستند در انتخابات سنا و کنگره پیروز شوند. یکی از اعضاء اصلی نسل جدید جمهوری خواهان جی دی ونس بود. ونس مانند ترامپ معتقد است ساختار آمریکا باید زیر و رو شده و حزب جمهوری خواه هم باید دست از سیاست‌های کهنه و قدیمی خود بردارد.

در نتیجه، می توان اعتراف کرد که معاون جدید ترامپ به اندازه خودش تندرو است. ترامپ با انتخاب جدید خود نشان داد که قصد دارد ساختارشکنانه تر از همیشه وارد انتخابات شود و قصد ندارد از مواضع تند خود عقب نشینی کند.

اما عقاید بنیادین جی دی ونس چیست؟ معاون ترامپ در مسائل اصلی همانند خود او می اندیشد. ایده مرکزی او حمایت از طبقه «کارگر سفیدپوست آمریکایی» است. خود ونس به این طبقه تعلق دارد. خانواده اش کارگران فقیری بودند که به علت تعطیلی کارخانه ها و واردات اجناس خارجی، مدت ها طعم بیکاری را چشیدند.

ونس در کتاب مشهوری به نام «مرثیه هیلبیلی: خاطره ای از یک خانواده و فرهنگ در موقع بحرانی» به زندگی خود و خانواده اش پرداخته و با بیانی جذاب و گیرا، مشکلاتی که خانواده های سفیدپوست اوهایو به علت سیاست های اقتصادی اشتباه دولت های آمریکا و خروج سرمایه از ایالات متحده و واردات کالا، با آنها روبه رو بودند، را تبیین کرده است. ونس با این کتاب به شهرت فراوانی رسید. همزمان با انتشار این کتاب، ترامپ نیز با شعار «اول آمریکا» وارد انتخابات ریاست جمهوری شد و توانست پیروز رقابت های سال 2016 شود. این مساله باعث شد ونس که فارغ التحصیل فلسفه و علوم سیاسی و حقوق بود، دست از فعالیت‌های شغلی خود بکشد و وارد سیاست شود. او به یکی از طرفداران ترامپ تبدیل شد و توانست در مدت چند سال به او و تیمش نزدیک شود.

ونس در سایر مسائل نیز همانند ترامپ فکر می کند. او بیش از ترامپ به احیاء سبک زندگی کلاسیک آمریکایی ها و حفظ ارزش های سنتی اعتقاد دارد. ونس به شدت مخالف سقط جنین است و وقتی از او پرسیده شد که آیا قوانین سقط جنین باید برای تجاوز و زنای با محارم استثناهایی قائل شوند گفت «دو اشتباه حق را تغییر نمی‌ دهد.» باور راسخ معاون ترامپ به این مساله احتمالا او را وارد چالشی جدی با کامالا هریسی کند که مخالف شدید لغو قانون سقط جنین است.

ونس 5

در مسائل خارجی، ونس مانند ترامپ فکر می کند. او به شدت مخالف جنگ اوکراین است و معتقد است آمریکا باید هر چه سریعتر این جنگ را به پایان برساند. در زمینه اسرائیل، او عقایدی تندتر از ترامپ دارد. زمانی که از او پرسیده شد چرا آمریکا اینقدر به اسرائیل اهمیت می دهد، پاسخی عجیب داد و گفت: «ما بزرگترین کشور مسیحی جهانیم و اکثریت مردم کشور ما باور دارند که نجات دهنده عالم (مسیح) در اسرائیل به دنیا آمده و مرده و دوباره زنده خواهد شد.» این پاسخ ایدئولوژیک نشان می دهد معاون جدید ترامپ باورهای عجیب دینی دارد.

اگرچه جی دی ونس یک مسیحی کاتولیک است اما عقایدش به باورهای «مسیحیان انجیلی» نزدیک است که معتقدند مسیح در اسرائیل مجددا ظهور خواهد کرد و به همین دلیل، رابطه شان با اسرائیلی ها بسیار خوب است (اینجا بخوانید).

جی دی ونس با این عقاید و سابقه به کمپین انتخاباتی ترامپ پیوسته و مهمترین پست را هم در اختیار گرفته است. اما واکنش رسانه ها و سیاستمداران آمریکایی به انتخاب چنین فردی چه بوده است؟

ونس؛ سیاستمداری که به دنبال کن فیکون کردن آمریکا است

ونس

نشنال اینترست در گزارشی به قلم جیکوب هیلبرون (Jacob Heilbrunn) به انتخاب ونس واکنش نشان داد و نوشت: این تصور که دونالد ترامپ رویکردی مهربان‌تر و ملایم‌تر از قبل را برای رقابت‌های ریاست‌جمهوری دنبال خواهد کرد، نقش بر آب شد. ترامپ با انتخاب جی دی ونس، دو شعار «اول آمریکا» و «جنگ علیه چپ لیبرال» را دو برابر بیش از گذشته دنبال خواهد کرد.

نویسنده نشنال اینترست در ادامه به دیدگاه های معاون ترامپ اشاره کرده و می نویسد؛ در زمینه سیاست خارجی، ونس پیرو و تبیین کننده وفادار شعار «اول آمریکا» ترامپ است. ویلیام روگر که ترامپ در اواخر دوران ریاست جمهوری خود، او را به عنوان سفیر آمریکا در افغانستان معرفی کرد، در این رابطه خاطرنشان کرد: «این یک پیروزی بزرگ برای واقع گرایی در سیاست خارجی آمریکا است. سناتور ونس یک صدای قوی برای بازتاب سیاست احتیاط بیشتر در رویکرد ما نسبت به جهان است. ترامپ فردی را انتخاب کرده است که برخلاف سناتور مارکو روبیو و نیکی هیلی، هیچ تردیدی در مورد پایان دادن به حمایت آمریکا از اوکراین ندارد. ونس در مقاله ای در نیویورک تایمز نوشت که «کاخ سفید بارها و بارها گفته که نمی تواند با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مذاکره کند. این اشتباه است. دولت بایدن هیچ برنامه ای برای پیروزی اوکراینی ها در این جنگ ندارد. هرچه آمریکایی‌ ها زودتر با این حقیقت روبرو شوند، زودتر می ‌توانیم این آشفتگی را برطرف کنیم.» ونس به احتمال زیاد ترامپ را تشویق می کند تا ماده 5 را باطل و بی اعتبار اعلام کند.»

جیک هیلبرون در ادامه به دیدگاه های سیاست داخلی جی دی ونس اشاره کرده و از طرح عجیب او در رابطه با دولت پرده بر می دارد. او می نویسد: درعرصه داخلی، ونس خواستار پاکسازی کارمندان خدمات دولتی و پرکردن جای آنان با وفاداران به ترامپ شده است. ونس در سپتامبر 2021 در مصاحبه‌ای با جک مورفی گفت: «من فکر می‌کنم آنچه ترامپ باید انجام دهد، این است که تک تک بوروکرات‌های سطح متوسط یا کارمندان دولتی و خدمات اداری را اخراج کند. آنها باید با مردمی جایگزین شود که به او وفادار هستند تا وقتی دادگاه ها برای او اشکال ایجاد کنند، در مقابل آنها بایستند.»

ونس 2

نشنال اینترست تاکید دارد که ونس عاشق راست گراهای افراطی اروپا است و این نشان می دهد که او قصد دارد ساختار سیاسی آمریکا را کن فیکون کند. نویسنده تاکید می کند: ونس تحسین خود را از ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان پنهان نمی کند. او به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور، انگیزه ترامپ را برای ایجاد یک جمهوری جدید آمریکایی تقویت می ‌کند. با انتخاب ونس، ترامپ بیش از پیش خطرات انتخابات نوامبر را نشان داد. او صرفاً به دنبال شکست دادن رئیس جمهور بایدن نیست، او به دنبال سرکوب او و تغییر ساختار آمریکا است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    1

    هرکاری که می کنند ترامپ ومعاونش ،به فکر وطنشان هستند نه مانند مسئولان عزیز ما که به فکر همه جا هستند الا ایران

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      با قتل نمی شه فکر وطن بود!!!خودش هم تیر زدند کجا به فکر آند قرصهای پزشکی منحرف با داروهای خطرناک تایید شده و قرصهای زامبی ...

  • ف
    2

    امشب تو خواب خواب گلابی می دیدم انگور و گیلاس و آلبالو میدیدم سیب و انار و پرتغال هم میدیدم به به به به به به

  • ناشناس
    0

    زنده باد ترامپ ملی گرا
    انشاء الله خداوند آقای ترامپ را سلامت بدارد!!

  • حسین حیاتی زیارتی
    0

    خدا این ملعون را ریشه کن کند ان شاء الله

  • ناشناس
    0

    چقدر بعضی انسانها وطن فروش هستند ترامپ همون کثافتیداست که سردار ما را شهید کرد میگویند خدا کمک کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد